شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید علی حسینی
نام پدر: سید جعفرشهید سید علی حسینی
تاریخ تولد: 1335
محل تولد: رهنان
شغل: جوشکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 60/7/5
محل شهادت: دارخوئین
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید سید علی حسینی در سال 1335 در خانواده ای کشاورز، مذهبی و زحمتکش در شهر شهید پرور رهنان دیده به جهان گشود. دوران طفولیت را در دامان پر مهر مادر فداکار خود پشت سر گذاشت، تا اینکه رشد یافت. همراه پدر به صحرا می رفت و در سایه ی عاطفه ی پدری می زیست، و با مشکلات بزرگ شد و خود تلاشگری شد برای کمک به پدر پیرش. شب ها برای تحصیل علم به مدرسه می رفت، اما بر حسب نیازی که در خانواده می دید روی به کار و تلاش آورد و در حرفه ی جوشکاری به کسب معاش پرداخت. در سال 1354 به خدمت سربازی رفت. در سال 57 تشکیل خانواده داد و همزمان در تظاهرات علیه رژیم شاه نهایت سعی و تلاش خود را می نمود. در سال 59 به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافت و پس از رشادت ها و جانبازی های فراوان سرانجام به فیض عظمای شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
خوش اخلاقی، خوشرفتاری، احترام به والدین، وفای به عهد، امانتداری، داشتن روحیه ی قناعت، ایثار و فداکاری از خصوصیات بارز اخلاقی این شهید بزرگوار بود.


پیام شهید:
امروز دیگر در کشوری هستید که فرمانده آن یاور و نور چشم ما روح الله است. و تو ای همسرم من حسین وار شهید شدم و راه حسین را ادامه دادم تو هم مسئولیت قبول کن و کار زینب را ادامه بده که به قول امام خمینی « هجرت به سوی خدا یک فوز عظیم است».


گلبرگ های خاطره:
زمانی که شهید در یک عملیات مجروح شده بود برای دوستان که به عبادتش آمده بودند چنین تعریف می نماید:
پس از عملیات در بیابانی تنها با شکم پاره و جراحت بسیار افتاده بودم. از خداوند خواستم اگر زنده ماندم پس از یک دیدار دیگر با خانواده به جبهه برگردم و به مبارزه ادامه دهم، ناگهان دیدم در آن بیابان محاصره شده آمبولانسی به طرفم می آید به من که رسید اشاره نمود راه را گم کرده من گفتم بلدم. به سختی مرا سوار آمبولانس کرد و آورد تحویل قایق ها داد. شهید پس از بهبودی به شکرانه ی این نجات دوباره راهی جبهه شد و به آرزوی خود رسید.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی