شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

سردار شهید فریدون (عبدالله) بختیاری
نام پدر: فتح اللهشهید فریدون بختیاری
تاریخ تولد: 1333
محل تولد: رهنان
شغل: پاسدار (قائم مقام فرماندهی لشکر 25 کربلا)
یگان اعزام کننده: سپاه پاسداران
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید در شهر رهنان به دنیا آمد. در اوایل کودکی پدر خود را از دست داد. در دوران ستم شاهی در مبارزه فردی شاخص بود و بارها از طرف عمال رژیم مورد تهدید قرار گرفت. از جمله فعالیت های او شرکت در پایین آوردن مجسمه ی شاه بود که نقش او بر همگان مشخص بود. همچنین در به آتش کشیدن چندین بانک و مرکز فساد مشارکت داشت. با پیروزی انقلاب نیز دست از تلاش بر نداشت. با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و از سبز پوشان امام زمان (عج) گردید. او به امام امت عشق می ورزید. برای رسیدگی و کمک به محرومان و رساندن ندای سبز انقلاب و مبارزه با دشمنان خدا و دین و مملکت اسلامی و کمک به مردم سیستان و بلوچستان به آن منطقه شتافت. او به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های رهنان در همه جا مطرح و همچنین رئیس هیأت فوتبال رهنان بود. با شروع جنگ به جبهه ها رفت و تا زمان شهادت همواره به عنوان فردی شاخص و فرمانده ای دلیر و با لیاقت زبانزد بود. به دنیا و تعلقات آن پشت پا زده بود و فکر و ذکر او خدمت به اسلام و مسلمین بود. در عملیات کربلای 5 قائم مقام لشکر 25 کربلا بود و به آرزوی دیرینه ی خود که شهادت بود رسید. پیکر پاکش همراه با شهید خرازی تشییع شد و در گلزار شهدای رهنان به خاک سپرده شد.


پیام شهید:
قسمتی از وصیت نامه شهید:
مسئولان بدانند این ملت حاضرند خود را فدای اسلام و قرآن و انقلاب و آزادی کنند. این ملت مسئول غیر اسلامی نمی خواهد. از آنجایی که که مقلد امام هستیم و تأکید حضرت امام و روحانیت بر خط ولایت فقیه است که دفاع از اسلام کنیم، بایستی به جبهه جنگ با عراق که امروز تمام حیثیت اسلام در گروی آن است هجوم آوریم، دیگر جای هیچ حرفی نیست. باید به تکلیف عمل کنیم همانطور که امام حسین (ع) عمل کرد. امروز جنگ با عراق تکلیف است و فردا با هر کسی که بخواهد به حریم مقدس اسلام تجاوز کند. اشرار بر ما مسلط خواهند شد وقتی که نسبت به ولایت فقیه و نماز و مسجد و ائمه اطهار (ع) بی تفاوت باشیم.


گلبرگ های خاطره:
حسین بابا صفری:
زمانی که امام قرار بود به ایران بیایند با ایشان تهران بودیم. در جنگ مسلحانه ای که بین مردم و گاردی ها در میدان 24 اسفند در گرفته بود نقش بسزایی داشت. وقتی گاردی ها به قتل عام مردم پرداختند با گاردی ها به مبارزه پرداخت. فردای آن روز دوباره درگیری بود و همچنان در صحنه ی مبارزه بود تا امام آمدند و بعد از ورود امام و سخنرانی امام بود که با هم به اصفهان برگشتیم.

تصاویر شهید:


  

  

یادش گرامی  و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

ممنون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی