شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مهدی سلطانی
نام پدر: مهدیشهید مهدی سلطانی
تاریخ تولد: 1342
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/3/2
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید جواد سلطانی در تاریخ 1342 در شهر رهنان در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. او با تربیت مذهبی و بهره گیری از استعداد خود رشد نمود و دوران کودکی را سپری کرد. در سن 7 سالگی به دبستان رفت و تحصیلات خود را در زادگاه خود ادامه داد به طوری که در تمام سال های تحصیلی شاگرد نمونه و ممتاز بود. با اوج گیری حملات رژیم بعثی عراق به ایران و شروع جنگ در بسیج مستضعفان ثبت نام کرد و پس از گذراندن آموزش نظامی به منطقه ی کردستان اعزام شد. پس از مدتی از کردستان به جبهه های جنوب اعزام گردید و در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد شرکت کرد و بالاخره با بدنی پر از ترکش و زخم در تاریخ 61/3/2 به درجه ی رفیع شهادت نایل گردید.


جلوه هایی از شهید:
از خصوصیات اخلاقی شهید آنچه می توان نام برد، واجب شمردن کمک و یاری به همنوعان و اطرافیان بود. او نوعدوستی را به همه توصیه می نمود. زمانی که ایشان در بیمارستان به سر می برد، با وجود بیماری و ناتوانی از بیماران دیگر پرستاری می کرد و بنا به گفته ی مادرشان دلسوزترین و خوش سخن ترین و منظم ترین فرد خانواده به شمار می رفت.


پیام شهید:
من بر اساس رسالت و مسئولیتی که حس نمودم در راه الله و برای پاسداری و حراست از انقلاب به جبهه آمدم، زیرا ما خلق شده ایم که آزمایش شویم. درخت این انقلاب برای پیروز شدن احتیاج به خون دارد. امروز افتخار ما این است که در راه عقیده جهاد کنیم و شهادت را چون اسلحه ای مرگبار بر فرق دشمن فرود آوریم. من برای احیای اسلام عزیز و انجام وعده ی خود داوطلبانه به جبهه رفتم.


گلبرگ های خاطره:
شهید درشب عملیات به قدری خوشحال و سرحال بود که به همسنگرانش روحیه می بخشید و با آن ها می گفت و می خندید. به گفته ی یکی از همرزمانش که او هم در عملیات بعدی به شهادت رسید، شهید جواد سلطانی در حالی که آر.پی.جی در دست داشت در نزدیکی خاکریزهای دشمن چند سنگر تیربار آن ها را منهدم کرد تا برادران بتوانند پیشروی کنند. بعد به نخلستان رسیدیم. در آنجا یک سنگر اجتماعی دشمن را با موشک آر.پی.جی منهدم کرد و به راه ادامه داد تا جایی که دیگر از آر.پی.جی نمی توانست استفاده کند. اسلحه ی دیگری برداشت و نبر کرد تا اینکه ترکش به پای او اصابت کرد. یکی از برادران آمد تا پای او را ببندد شهید سلطانی ممانعت کرد و با همان بدن زخمی بر دشمن تاخت. در آخر هدف تیربار دشمن قرار گرفت و شهید شد.

تصاویر شهید:

شهید مهدی سلطانی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی