شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محسن جعفری
نام پدر: رمضان شهید محسن جعفری
تاریخ تولد: 1339
محل تولد: رهنان
شغل: نجار
یگان اعزام کننده: ارتش
تاریخ شهادت: 59/10/9
محل شهادت: مهران
زیارتگاه: گلزار شهدای اصفهان


زندگینامه:
شهید محسن جعفری در سال 1339 در خانواده ای مذهبی متولد شد. در سال 1346 در مدرسه ی ابتدایی مودت رهنان شروع به تحصیل کرد و دوره ی ابتدایی را با موفقیت کامل به پایان رسانید. او به علت روح بلندی که داشت، روزها را به کار در مغازه ی پدر و کمک به خانواده و شب ها را به درس خواندن می پرداخت تا اینکه مدرک دوره ی اول متوسطه را گرفت. به دلیل هوش و استعدادی که داشت در کار همیشه از پدرش جلو بود و دست به کارهای پیشرفته تری می زد. او در مواقع فراغت به ورزش می پرداخت. در تابستان به کلاس های قرآن و ورزش می رفت. همیشه موفق بود و با اخلاق خداپسندانه به کارهایش می پرداخت. همه از او راضی بودند و او را دوست داشتند. در دوره ی انقلاب همیشه در تظاهرات شرکت می نمود و همواره کلام حق را بر زبان داشت. پس از انقلاب در سال 1358 به خدمت سربازی رفت و در جبهه غرب به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
شهید دارای هوش و استعداد و حافظه ی فوق العاده ای بود. دوستانش به پدرش گفته اند: محسن ما را به معارف اسلامی و علوم مختلف آشنا ساخت. محسن برای ما الگوی انسان سازی بوده است. وظایف اسلامی و اخلاقی را همیشه به بهترین نحو می داد و بالاخره به سوی جبهه های جنگ شتافت و به فیض شهادت نایل آمد.


پیام شهید:
ما برای انقلابمان شهدای زیادی داده ایم و باید بیشتر هم بدهیم تا این انقلاب را زنده نگه داریم. راه امام حسین (ع) را ادامه دهید که پیروز هستید. دست از یاری امام خمینی برندارید و همه پیرو خط رهبر باشید. تا نابودی مستکبران و تا نابودی امپریالیسم آمریکا و دست نشانده ی های آنان که از اشغالگران قدس هستند از پای ننشینید.


گلبرگ های خاطره:
در آخرین مرخصی که آمده بود همه ی خانواده به او می گفتند به زودی سربازیت تمام می شود و برمی گردی و ما از نگرانی در می آییم. در جواب می گفت اگر سربازی من هم تمام شود تا وقتی که جنگ ادامه دارد من دست بردار نیستم.


تصاویر شهید:

شهید محسن جعفری

شهید محسن جعفری

شهید محسن جعفری

شهید محسن جعفری

شهید محسن جعفری

شهید محسن جعفری

شهید محسن جعفری


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

سلام, میشه محل دقیق قبر ایشان را در سایت قرار بدهید, این شهید امروز به خواب من آمدند خیلی توی فکرشونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی