شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

نام پدر: محمدسرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

تاریخ تولد: 1340/06/01

محل تولد: اصفهان

تاریخ شهادت: 1403/01/13

محل شهادت: کنسولگری ایران در دمشق (سوریه)

زیارتگاه: گلستان شهدای اصفهان

زندگینامه:

سرلشکر پاسدار، شهید محمدرضا زاهدی، شهیدالقدس که به حاج علی نیز معروف بود در 1 شهریورماه 1340 در اصفهان و در خانواده ای سنتی و مذهبی متولد شد. پدرش حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد زاهدی از روحانیون مطرح رهنان بود. شهید زاهدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و همراه جمعی از اعضای سپاه به کردستان رفت و به مقابله با نیروهای حزب دموکرات کردستان پرداخت. او پس از آغاز جنگ ایران و عراق و در طول آن از فرماندهان ارشد سپاه بود.

با آغاز جنگ ایران و عراق سردار شهید محمدرضا زاهدی به همراه سردار شهید حسین خرازی و سردار رحیم صفوی خط دفاعی شیر را در منطقه دارخوین راه اندازی کرد. سردار زاهدی در عملیات طریق‌القدس فرمانده ‌گردان لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام) بود و در عملیات فتح‌المبین معاون عملیات لشکر امام حسین (علیه السلام) شد. شهید زاهدی در عملیات رمضان و با تشکیل سپاه سوم، مدتی فرمانده لشکر امام حسین (علیه السلام) شد و پس از عملیات خیبر فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (علیه السلام) را از سال ۱۳۶۲ الی ۱۳۶۵ برعهده داشت. در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام) و در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ نیز فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود.

این فرمانده سپاه از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت و از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

سردار شهید محمدرضا زاهدی که از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه محسوب می شد سرانجام در بعد از ظهر روز 13 فروردین ماه 1403 مصادف با 21 رمضان و در سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (علیه السلام) در حالیکه به همراه جمعی از همراهان خود در ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه حضور داشت با حمله موشکی ناجوانمردانه و خلاف قوانین بین المللی این بخش دیپلماتیک سفارت ایران توسط جنگنده های رژیم منحوس صهیونیستی به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید.

       

حمله به کنسولگری ایران  حمله به کنسولگری ایران  حمله به کنسولگری ایران

حمله به کنسولگری ایران  حمله به کنسولگری ایران  حمله به کنسولگری ایران

مسئولیت های این سردار پرافتخار اسلام به صورت خلاصه به شرح زیر است :

. سردار محمدرضا زاهدی در سال های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام) بود.

. از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵ فرماندهی لشکر ۱۶ قدس گیلان را در کارنامه خود داشت و سپس از سال ۱۳۷۷ بعنوان جانشین سپاه قدس در لبنان و سوریه تا سال ۱۳۸۱ به ایفا نقش پرداخت.

. در سال ۱۳۸۴ برای مدتی کوتاه فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را برعهده داشت.

. با شهادت سردار حاج احمد کاظمی، سردار شهید محمدرضا زاهدی از نیروی هوایی به نیروی زمینی سپاه برگشت و از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ با حکم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود.

. این سردار شهید مجدداً پس از فرماندهی نیروی زمینی به معاونت عملیات سپاه قدس بازگشت و تا سال ۱۳۹۵ به همکاری با این نیرو ادامه داد.

. سردار زاهدی سپس از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ به فرماندهی عملیات کل سپاه پاسدارن منصوب شد.

. وی بعد از ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی علیرغم پایان رسمی دوران کاری در سپاه مجدداً در لباس رزم برای مقابله با دشمنان اسلام وارد معرکه خط مقدم مقاومت اسلامی شد، و تا زمان شهادت همچنان یار وفادار انقلاب و اسلام در خط مقدم مقاومت در لبنان و سوریه ایستاد.

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

 

پیام رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تأکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز.

شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند.

سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است.رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی.

والسلام علی عبادالله الصالحین

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۴ فروردین ۱۴۰۳

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

 

جلوه هایی از شهید:

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان چند روز بعد از شهادت سردار شهید محمدرضا زاهدی در وصف ایشان اینگونه گفتند:



دریافت

متن ترجمه صحبت های ایشان :

اگر بخواهیم در حق فرمانده شهید زاهدی سریع و مختصر شهادت دهم باید بگویم که

۱- مهاجر الی الله بود. اهل و عیالش و دوستانش را، پسرانش را، دخترانش را، ترک کرده بود و اینجا با ما زندگی می کرد. از دوستان، نزدیکان و عزیزانش، از (پدر و) مادر و اهل خانواده‌اش دور بود.

۲- فرمانده مجاهد و فداکاربود.

۳- شب و روز در خدمت این مقاومت بود.

۴- مومن بود.

۵- بسیار بسیار متواضع بود، حتی من در صحنه فیلم از ایشان این را دیدم، حرکات و صحبت هایش با نیروها...

۶- صریح بود.

۷- شفاف بود.

۸- واضح بود.

۹- ناصح بود.

۱۰- خوش برخورد (خوش مشرب) بود.

۱۱- دوست داشتنی بود.

۱۲- پرتلاش و خستگی‌ناپذیر، شب و روز برای مأموریتش تلاش می کرد.

۱۳- با درد ما درد داشت.

۱۴- با شادی ما شاد بود.

۱۵- با گریه ما گریه می کرد، طبعا ما در این ۴۰ سال روزی شاد بودیم و روزی گریان!

۱۶- مشارکت و قبول افکار و گفتگو داشت.

۱۷- کمک و مساعدت برای پیشرفت مقاومت داشت.

۱۸- نظم و انضباط بسیار بالایی داشت.

۱۹- فرمانبرداری از فرمانده اش و فرماندهی داشت.

۲۰- از مهم‌ترین ویژگی‌هایش شجاعت بود، شجاعتی بی‌نظیر، جوری که اصلاً در قلبش ترس جایی نداشت. در همه مراحل می‌خواست در خطوط مقدم باشد. حتی اوایل که آمده بود به من گفت سید، من دفعه گذشته آمدم و برگشتم ایران دوباره آمدم و برگشتم ایران این دفعه آمده ام تا شهید شوم. طبعاً من آمدم وظیفه ام را انجام بدهم و در خدمت شما باشم. من شبانه روز با شما هستم. با تمام توانم تلاش می‌کنم ولی مسئله شخصی من این است که در این دوره آمده ام به لبنان، او همه چیز را در ایران ترک کرده بود، کل عناوین، کل مناصب و آمده بود اینجا...، مجموعه مستشاران مجموعه محدودی است در سوریه و لبنان ولی این در حالی است که اگر در ایران بود می‌توانست فرمانده نیرو باشد، گفت همه چیز را در ایران ترک کردم تا یک کار انجام دهم و این کار آخرم است و دستیابی به شهادت است در این دوره ...

فضیلت صلوات از نگاه سردار شهید محمدرضا زاهدی :

از زبان فرزند شهید:

" خیلی اهل صلوات فرستادن بودند. دائم دستشون تسبیح و صلوات شمار بود.

اینقدر صلوات میفرستادند که صلوات شمار دیجیتالی هم همراهیشون نمی کرد. سال گذشته تو منزلشون پنج تا صلوات شمار دیجیتالی پیدا کردم که همه خراب شده بود! اونقدر باهاش صلوات فرستاده بودند که یا باتریش تموم شده بود یا دکمه اش دیگه کار نمی‌کرد!

یه دفعه بهشون گفتم میخواهید صلوات بفرستید، بفرستید چرا تسبیح یا صلوات شمار دست می‌گیرید. اونطوری به اخلاص هم نزدیک تره! گفتند من نذر کردم یک مقدار مشخصی صلوات بفرستم، مرتب می‌شمارم تا به اون تعداد مشخص برسه.

پیگیر شدم چندتا؟

فرمودند حاجتی داشتم نذر کردم برای برآورده شدنش ۱۴ میلیون صلوات برای ۱۴ معصوم بفرستم! برای هر کدام از معصومین یک میلیون صلوات!

بعد از مدتی هم فرمودند نذرم ادا شد اما این عادت خوب تا روزهای آخر هم باهاشون بود.

بعضی وقتا هم از خونه یک مشت لوبیا یا نخود خام یا بادام یا .... بر می‌داشتند تو جیبشون می‌ریختند، توی جلسات هر یک دور تسبیح که صوات میفرستادند یک دانه از اینها را جابجا می کردند تا عدد صلوات ها از دستشون خارج نشه.
بعد هم می‌اومدند خونه اینها رو به اهل خونه میدادند. می‌فرمودند داخل غذاها بریزید برای هر کدومش صدتا یا دویست تا صلوات فرستادم. "


دریافت

پ.ن: فیلم مربوط به لحظات تحویل سال ۱۳۹۳ در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها است.

 

پیام شهید:

ایستادن پشت سر ولایت:


دریافت

سردار شهید محمدرضا زاهدی هشتم فروردین ماه 1403 یعنی 5 روز قبل از شهادت، در نامه‌ای به خواهرزاده‌اش سید علی جبل عاملیان چنین نوشت:

« شما در دورانی زندگی می‌کنید که اسلام مظلوم و مسلمین تحت ستم قرون متمادی در سخت ترین شرایط بسر می برده و به برکت انقلاب اسلامی که به نام امام خمینی رحمت الله در تاریخ ثبت شد و بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و ولایت مظلومانه امام علی علیه السلام و ادامه آن 11 فرزند عزیزشان و آخرین مظلوم امام مهدی (عج) تنها صدای حق و دفاع از دین خدا و آزادی بشریت از حلقوم ایشان امام خمینی (ره) و عزیز خلف ایشان امام خامنه ای روز به روز جلوه هایی از عظمت و بندگی و خداپرستی را شاهد هستیم. انشاءالله شما به همراه پدر عزیزت از یاران منجی عالم مهدی موعود باشید.

عاقبت بخیر شوید ، دائی محمدرضا زاهدی، 1403/1/8 ، 16 رمضان1445 قمری

 امضا (ابومهدی) »

تصویر متن نامه سردار شهید زاهدی به خواهرزاده‌ ۱۰ ساله‌اش در زیر آمده است:

دست نوشته سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی

درس اخلاق از زبان شهید تنها چند روز قبل از شهادت :

ببخشید تا بخشیده شوید !



دریافت

خواب یکی از مسئولان حزب الله از زبان شهید :



دریافت

 

گلبرگ های خاطره:

یکی از ویژگی‌های حاج علی این بود که در همه حال دائم الذکر بود. همیشه او را در حالی تسبیح به دست داشت و ذکر می‌گفت می‌دیدم، حتی وقتی می‌خواست صحبت کند ذکرش را قطع می‌کرد و شروع به صحبت می‌کرد و دوباره ذکر گفتن را ادامه می‌داد. ۱۸ روز از ماه رمضان گذشته بود که او را دیدم، با آن ترافیک کاری و با وجود مجروحیت و درد پا و دیابت ذکر خدا از زبانش قطع نمی‌شد و هر دو سه روز یکبار قرآن را ختم می‌کرد. از یک زمان به بعد اول هر قرآنی که ختم می کردند با خط خودشان یک صلوات می نوشتند. ایشان این اواخر چندان ایران و اصفهان نبودند ولی این چند قرآن موجود در منزل ایشان مؤید این مطلب است.

دست نوشته سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

 

خوابی که به شهید زاهدی نوید شهادت داد!

مصطفی صالحی ماجرای خوابی که چند روزی پیش از دیدار با شهید زاهدی و شهادت ایشان دیده بود را روایت کرده است.

 حاج علی زاهدی بلند بلند خندید بعد هم دست گذاشت روی دوشم و گفت «دکتر ان‌شاءالله که خوابت تعبیر بشه، به شرطی که هوای بچه‌هامونو داشته باشی. الانم هوا سرده زودتر برو تو» این‌ها را مصطفی صالحی از آخرین دیدار در آخرین جمعه‌ای که شهید محمدرضا زاهدی در ایران مهمان ضیافت افطاری رزمنده‌های قدیمی لشکر ۸ نجف اشرف در مجتمع شهید احمد کاظمی برگزار شد تعریف کرد.

مصطفی صالحی جانباز ۷۰ درصد، پیک شهید حاج احمد کاظمی در لشکر ۸ نجف آباد و دوست دیرینه و پدر عروس حاج علی زاهدی است. کسی که سردار را خیلی خوب می‌شناسد، اما نفس‌های به شماره افتاده از گاز‌های شیمیایی صدام به سختی اجازه صحبت از تازه‌ترین فرمانده شهید راه قدس را می‌دهد، اما مانع این نمی‌شود تا چند دقیقه‌ای از حاج علی و خواب عجیبی که درباره‌اش دیده بود نگوید.

«حاجی اسم شناسنامه‌ای‌اش محمدرضاست و ما علی زاهدی صدایش می‌کردیم» این را می‌گوید و صحبتش را از برنامه ضیافت افطار و آخرین دیدار با شهید زاهدی آغاز می‌کند. شهید زاهدی لبنان بود که با خانواده‌اش تماس گرفتم و برای افطاری دعوت کردم. البته، چون حاج علی رفت و آمدش محرمانه بود کسی خبر نداشت چه زمانی در ایران است و چه زمانی خارج از ایران. چند شب قبل از افطاری خواب دیدم ایشان در مجتمع شهید کاظمی و در ضیافت افطاری حضور دارد. شب بعدش، اما یک خواب عجیب‌تر دیدم، خواب دیدم در مجموعه‌ای هستیم که همه شهدا از جمله شهیدان احمد کاظمی، حاج قاسم سلیمانی، ردانی‌پور، حسین خرازی، محسن حججی و شهدای دیگر لشکر حضور دارند، یک مرتبه حاج علی زاهدی آمد و به محض اینکه وارد شد شهید کاظمی رو کرد به ایشان و گفت علی کجا بودی، دیر کردی. حاج علی هم جواب داد، تازه اجازه ورود دادند.

گذشت و یک روز بعد از این خواب در برنامه افطاری حاج علی هم خودش را رساند. تقریبا اواخر مراسم بود که حاج علی، چون عجله داشت قصد رفتن کرد، وقت خداحافظی با کپسول اکسیژن برای بدرقه آمدم بیرون و با اکراه به ایشان گفتم یک خوابی دیدم که نمی‌دانم تعریف کنم یا نه، بلافاصله ایشان گفت بگو بگو. خواب را که تعریف کردم بلند بلند خندید و بعد از چند جمله گفت «تقدیر این است که هرچه زودتر خوابت تعبیر شود».

فردای آن روز دامادم، یعنی پسر حاج علی زاهدی را دیدم، گفت پدرم تعریف کرده چه خوابی دیدید، عجیب آنکه می‌گفت درست همین خواب را یکی دیگر از دوستانش آقای میرلوحی هم دیده است.

دوستی من و حاجی برمیگردد به زمانی که پیک شهید احمد کاظمی در لشکر ۸ نجف اشرف بودم و حاج علی هم بعد از شهادت حسین خرازی فرماندهی لشکر امام حسین (علیه السلام) را برعهده گرفت. من مدام با حاج احمد برای رفتن به جلسات و تردد‌ها بین ۲ لشکر همراهش بودم و در این همراهی با حاج علی آشنا شدم. چند سال قبل که حالم بد بود و در بیمارستان بستری بودم، بعد از مرخصی وقتی به خانه آمدم حاج علی به عیادتم آمد، صحبت که می‌کردیم خیلی بی شیله پیله به من گفت مصطفی دخترت را به پسرم می‌دهی؟ خنده‌ام گرفت، گفتم حاجی دختر من هنوز محصله، گفت من نمیدونم، آخرین پسرم را دوست دارم داماد کنم. قسمت شد و دخترم عروس حاج علی شد و دوستی و آشنایی ما بیش از ۳ دهه است که ادامه دارد.

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

تصاویر شهید:

حضور سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی در گلزار شهدای رهنان و بر سر مزار پدر، فروردین ماه سال 1403 ، تنها چند روز پیش از شهادت

 سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

حضور سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی در گلستان شهدای اصفهان ، فروردین ماه سال 1403 ، تنها چند روز پیش از شهادت و ایستادن ایشان در کنار مزار سردار شهید خرازی، درست در مکان مزار خویش!

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

آخرین دیدار :

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

آماده سازی مزار شهید در همسایگی مزار سردار شهید حاج حسین خرازی :

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سایر تصاویر شهید:

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

تصاویری از حضور سردار شهید محمدرضا زاهدی در مقاطع مختلف در سپاه پاسداران:

 سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

تصاویری از سردار شهید محمدرضا زاهدی در دوران دفاع مقدس :

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

قطعه های ویدئویی :

مصاحبه دیده نشده سردار شهید محمدرضا زاهدی در جریان عملیات بدر سال ۶۱ :


دریافت

کلیپ بنیاد روایت فتح با موضوعیت سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی :


دریافت

سردار شهید محمدرضا زاهدی در خط مقدم جنگ با رژیم منحوس صهیونیستی :


دریافت

تشییع پیکر پاک سردار شهید محمدرضا زاهدی در حرم حضرت رقیه (سلام الله علیها) :


دریافت

استقبال از پیکر مطهر سردار شهید محمدرضا زاهدی در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با حضور فرماندهان سپاه، امیران ارتش و مسئولان ارشد استان اصفهان :


دریافت

خاکسپاری پیکر پاک سردار شهید محمدرضا زاهدی در گلستان شهدای اصفهان به همراه عبای اعطایی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) :


دریافت

سردار شهید محمدرضا زاهدی به روایت استاد طاهرزاده : 


دریافت

حاج قاسم از شهید باکری می گوید و سردار زاهدی اشک می ریزد، عاقبت هر دو به آن یار شهید پیوستند...


دریافت

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

روح سردار بزرگ شهرمون شاد به ذکر صلوات بر محمد و آل محمد

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی