شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید عبدالحسین صابری
نام پدر: صفرعلیشهید عبدالحسین صابری
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: نقاش ساختمان
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 64/4/6
محل شهادت: جاده ی خندق (جنوب کشور)
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید عبدالحسین صابری در یک خانه ی مذهبی و مستضعف به دنیا آمد. در هفت سالگی درس را شروع کرد. او به علت مساعد نبودن وضع مالی، درس را رها کرد و به کار نقاشی ساختمان پرداخت. وقتی جنگ شروع شد به علت کم بودن سن نتوانست به جبهه برود تا اینکه 2 سال بعد، پس از طی آموزش نظامی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد. در منطقه می خواست به نیروی پیاده برود باز هم مشکل کم سنی او مطرح بود، او را به واحد توپخانه ی 105 لشکر امام حسین (ع) معرفی کردند و مشغول خدمت شد، تا اینکه هنگام خواندن دعای کمیل وقتی جمله ی حبیب قلوب الصالحین خوانده شد، ناگهان گلوله ی توپ کنار سنگر منفجر شد و از موج انفجار ایشان به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
او در خانه نمونه بود و صله ی رحم که یکی از احکام دین اسلام است را با حضور در خانه ی اقوام به جای می آورد. شهید به امید شهادت در راه خدا در جبهه ها حضور داشت. شب ها دعای کمیل می خواند و به مسجد نیز می رفت و در بسیج فعالیت می کرد.


پیام شهید:
آنقدر به جبهه می روم و با دشمن خدا می جنگم تا شهید بشوم. شما ای مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی توانید جواب زینب (س) را بدهید که تحمل شهادت هفتاد و دو تن را داشتند.


گلبرگ های خاطره:
در جبهه با دوستان برای شنا به رودخانه رفته بودند که او گفت: من غسل شهادت می کنم که در راه امام حسین (ع) شهید بشوم و ایشان در آخر همان شب بعد از دعای کمیل به دیار دوست شتافت و با اصحاب امام حسین (ع) به سر سفره ی پر فیض خداوند نشست.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

خدا رحمتت کنه عمو جان کاشکی منم دیده بودمت😔

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی