شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید سعید عاملی
نام پدر: محمودشهید سید سعید عاملی
تاریخ تولد: 1342
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 60/7/5
محل شهادت: دارخوئین
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید بزرگوار سید سعید عاملی فرزند روحانی مبارز مرحوم حاج آقا محمود بود. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در رهنان طی نمود و تحصیلات متوسطه را در اصفهان ادامه داد. رشد اسلامی و ایمان به امام در او موج می زد به طوری که در اولین تظاهرات شرکت جسته و در دسته های سینه زنی محل که همراه با انگیزه های سیاسی و مخالفت با رژیم پهلوی بود نقش مؤثری داشت.


جلوه هایی از شهید:
جوانی بسیار مؤدب، خیرخواه و خدمتگزار بود. خنده های این برادر، ایمان او به راهی که انتخاب نموده بود، نمازش که همیشه اول وقت بود، تلاوت قرآن او، شرکت در دعای کمیل، نماز شب ها، همه حاکی از آن بود که شهادت او را در آغوش خواهد کشید.


پیام شهید:
این انقلاب می کوشد تا احکام اسلامی را در میان ما اجرا کند و در حقیقت این انقلاب مقدمه ای از انقلاب مهدی (عج) است. ما باید بیش از پیش از ولایت فقیه و رهبر کبیر انقلاب امام خمینی پیروی کنیم و از طولانی شدن جنگ هراسی نداشته باشیم و تا توان و نیرو داریم به یاری مستضعفان بشتابیم.


گلبرگ های خاطره:
قبل از پیروزی انقلاب در سال 57 در یک راهپیمایی جلوی پاسبانی را گرفته و به او گفته بود تا نگویی (مرگ بر شاه) نمی گذارم بروی.
خاطره دومی که یکی از همرزمان او نقل می کند آن است که: شبی نگهبانی می داد نوبت رفیقش شد، آمد و دید او خواب است به جای او نگهبانی داد.
وقتی از جبهه می آمد لباس و کفش جبهه را اینجا استفاده نمی کرد و این درسی است که از امکانات عمومی باید به اندازه ی نیاز مصرف شود.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی