شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید کریم علی عسگری
نام پدر: مهدیشهید کریم علی عسگری
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: مارچین
شغل: تراشکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/4/26
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید کریم علی عسگری به تاریخ 1343 در روستای مارچین دیده به جهان گشود. با پایان دوران راهنمایی به علت مشکلات زندگی از ادامه ی تحصیل بازمانده و به حرفه ی تراشکاری روی آورد. وی از دوران کودکی اهل مسجد و جماعت بوده و در مراسم مذهبی شرکت می کرد. در سال های اوج مبارزات قبل از انقلاب، در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت داشت و نفرت و انزجار خود را از رژیم ملعون پهلوی ابراز می کرد. بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی همراه با بچه های محل اقدام به تأسیس بسیج محل کرده و در برنامه های آن شرکتی فعال داشت. وی در عملیات های متعددی حضور داشته و سرانجام در تاریخ 61/4/26 در منطقه ی عملیاتی شلمچه به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
از همان کودکی به مسجد می رفت و در نماز جماعت شرکت می نمود و همچنین در مراسم های دیگری همچون قرائت قرآن، عزاداری های اهل بیت (ع) و سخنرانی ها شرکت می نمود. او از ایمانی شایسته و نفسی بایسته برخوردار بود و به دین و مذهب خود اعتقادی راسخ داشت و به هر کس که طرفدار دین بود احترام می گذاشت.


پیام شهید:
اگر ما بخواهیم حکومت عدل اسلامی و حکومت الله را پیاده کنیم باید در راه آن مبارزه کنیم، خون بدهیم و کشته گردیم. به امام دعا کنید و همچنین در بین نماز به رزمندگان، مجروحین، معلولین و آوارگان جنگی دعا کنید. برای من گریه نکنید، اگر می خواهید گریه کنید برای امام حسین (ع) گریه کنید، که جسد مطهرش چند روز شبانه روز در بیابان بود و کسی نبود که او را از زمین بردارد.


گلبرگ های خاطره:
یکی از دوستان قدیمی کریم نقل می کند که شهید از همان ابتدای صدور فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی توسط حضرت امام خمینی (ره) از اولین کسانی بود که در کلاس های آموزش بسیج شرکت نمود و به اینکه یک بسیجی بود بسیار افتخار می نمود. علاقه ی زیادی به کوه پیمایی داشت. یک بار وقتی با دوستان بسیجی به کوهنوردی رفته بودیم شهید اولین نفر جلو ستون بود و سوره ی مبارکه ی فتح را با آوای ملکوتی خود تلاوت می نمود.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی