شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید علی محمداعتصامی
نام پدر: باقرشهید سید علی محمداعتصامی
تاریخ تولد: 1322
محل تولد: رهنان
شغل: راننده
یگان اعزام کننده: جهاد سازندگی
تاریخ شهادت: 60/2/20
محل شهادت: کوشک
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید سید علی محمداعتصامی در سال 1322 در خانواده ای متعهد، مذهبی و زحمتکش در شهر شهید پرور رهنان دیده به جهان گشود. دوران طفولیت را در زادگاهش و در کنار خانواده سپری نمود. پس از آن راهی سنگر علم و دانش گردید و تا کلاس چهارم ابتدایی درس خواند. به علت وضعیت نابسامان اقتصادی خانواده قادر به ادامه ی تحصیل نگردید، برای همین به کار و تلاش روی آورد و کمک خرج خانواده شد. پس از انقلاب در جهاد سازندگی مشغول فعالیت گردید. پس از شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های حق علیه باطل شد. در عملیات فتح المبین مجروح شدند. پس از بهبود در عملیات بیت المقدس شرکت نمود و نهایتاً در تاریخ 61/2/20 به دیدار معبودش شتافت و جام شهادت را عاشقانه نوشید.


جلوه هایی از شهید:
شجاعت و شهامت، ایثار و فداکاری، تعاون و همکاری از خصوصیات آن شهید بزرگوار بود و همچنین به شرکت در تظاهرات و راهپیمایی ها و دفاع از انقلاب اسلامی علاقه ی زیادی داشت.


پیام شهید:
فرزندان عزیزم، نماز را کوچک نشمارید و خدا را فراموش نکنید. شهید در نامه ای به خانواده اش می نویسد: رزمندگان را دعا کنید. تا خرمشهر را از عراقی ها پس نگیریم به مرخصی نمی آیم. اگر شهید شدم در مجلس عزایم شیرینی بدهید.


گلبرگ های خاطره:
یکی از همرزمان شهید نقل می کند: در یکی از عملیات ها که یک گردان از ایرانی ها به وسیله ی عراقی ها محاصره شده بود، فرمانده گردان به فرمانده لشگر بی سیم زد که مهمات تمام کرده ایم و در محاصره هستیم. وقتی این خبر در میان فرماندهان پیچید برای رسانیدن مهمات به گردان، نیروی داوطلب خواستند. سید اولین داوطلب جهت انجام این کار برزگ بود. (با اینکه فرمانده گفته بود احتمال برگشت صفر است مگر اینکه خدا رحم کند) بالاخره سید با شجاعت و دلاوری خاصی که داشت، کامیون اسلحه و مهمات را به سلامت به گردان محاصره شده برد و همه از شجاعت سید شگفت زده شدند.


یادش گرامی و راهش پر هرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی