شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید براتعلی کاظمی
نام پدر: رضاشهید براتعلی کاظمی
تاریخ تولد: 1334
محل تولد: رهنان
شغل: خم کاری
یگان اعزام کننده: نیروی زمینی ارتش- منقضی 55
تاریخ شهادت: 60/2/19
محل شهادت: سرپل ذهاب
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید براتعلی کاظمی در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. از کوچکی هدفش کار و کوشش بود تا در زندگی به پدر و مادر خود کمک کند. تا پایان دوره ی ابتدایی به تحصیل پرداخت و سپس ترک تحصیل نمود و به کار پرداخت و شبانه تا پایان دوره ی راهنمایی را ادامه داد. او در سن 21 سالگی در هوابرد شیراز خدمت سربازی را به اتمام رساند. در اوایل انقلاب در راهپیمایی ها شرکت می نمود. بالاخره در سال 59 به دستور امام به جبهه رفت و سرانجام در منطقه ی غرب به آرزوی ابدی خود رسید.


جلوه هایی از شهید:
ایشان در عبادات یک فرد نمونه بود. ایثارگری در بخشش مال داشت به طوری که بیشتر اموال خود را بین فقرا و مستمندان تقسیم می کرد و برای خودش چیزی نگاه نمی داشت.


پیام شهید:
شهید می گوید در این لحظه ی حساس که از شما خداحافظی می کنم رهبرم، سنگرم و حفاظت از قرآنم را به شما می سپارم. پدر و مادر عزیزم اگر من شهید شدم دوست دارم لباس شادی بپوشید. من در پیشگاه خدای بزرگ سوگند یاد می کنم که در این سرزمین جهت مقابله با کفار آمده ام و با اتکای به پیمانی که با رهبر و خدای خود بسته ام با این نوکران شرق و غرب می جنگم. چقدر شهادت در راه خدا زیباست.


گلبرگ های خاطره:
از زبان مادر شهید: شهید چند بار برای اعزام به جبهه به بسیج رفته بود ولی قبول نمی کردند. فرزندم دفعه ای که می خواست به جیهه برود تمام همسایگان برای خداحافظی به دیدنش آمدند. ایشان از همه به طور کامل خداحافظی کرد مثل کسی که برای همیشه خداحافظی می کند و این آخرین خداحافظی او بود.


یادش گرامی و راهش پر هرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی