شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مهدی خاکی
نام پدر: حسینشهید مهدی خاکی
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: رهنان
شغل: جوشکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/5/1
محل شهادت: جنوب
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
مهدی خاکی در سال 1343 در رهنان به دنیا امد. از کودکی به دنبال پدر به کشاورزی مشغول شد. تا کلاس پنجم ابتدایی درس خواند. از ابتدای شروع انقلاب اسلامی در تظاهرات شرکت می کرد. در جلسات مذهبی و دینی حضور داشت و سرانجام در بسیج ثبت نام کرد و پس از گذراندن دوره ی آموزشی به کردستان اعزام شد. وی پس از بازگشت از منطقه ی کردستان مجدداً عازم جبهه شد و پس از مدتی در منطقه ی جنوب به درجه ی رفیع شهادت نایل گردید.


جلوه هایی از شهید:
از ابتدای شروع انقلاب در تظاهرات شرکت می کرد. در جلسات مذهبی حضور داشت. سرانجام در بسیج ثبت نام کرد و پس از آموزش به کردستان رفت. پس از بازگشت، در عملیات پدافندی به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


پیام شهید:
پیامم به شما این است که نماز را در اول وقت بخوانید. گوش به حرف ضد انقلابیون از خدا بی خبر ندهید. گوش به فرمان امام باشید. من در این زمان وظیفه ی خود دیدم به یاری اسلام بیایم و با خون خویش درخت پر بار انقلاب را آبیاری کنم. بنده راه خدا را یافتم، هدف را شناخته و پای به میدان گذاشته ام. اگر شهید شدم برای من گریه کنید ولی بلند گریه نکنید چرا که دشمنان خوشحال می شوند.


گلبرگ های خاطره:
من به عنوان مادر شهید خاطره ای از فرزند خود دارم که برایتان نقل می کنم. همان طور که می دانید هر جوان از آرزوهایش تشکیل خانواده است و من نیز به همین دلیل دختری را در نظر گرفته بودم که از هر نظر شایسته و بسیار متین و با وقار بود. لذا در آخرین مرخصی که ایشان به نزد من آمدند من هدایایی را که برای دختر خریده بودم به او نشان دادم و گفتم: اگر اجازه بدهی برای خواستگاری به خانه ی آن دختر برویم ولی او با لبخندی به من نگاه کرد و گفت: مادر در حال حاضر آنچه از اهمیت زیادی برخوردار است حفظ دین و کشور است و تنها فکر من در حال حاضر رهایی کشورم از دست دشمن است و اگر قسمت بود در مرخصی بعد در این رابطه صحبت می کنم. ولی من از نگاهش خواندم که این آخرین مرخصی ایشان می باشد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۳)

  • فتح الله خاکی (دانشپور)
  • روحش شاد و یادش گرامی. 
    پاسخ:
    سلام و سپاس
    در صورت تمایل تصاویر این شهید بزرگوار را برای درج در پایگاه ارسال فرمایید
    با تشکر
    روح عموی شهیدم شاد و یادش گرامی باد

    روحش شاد و یادش گرامی 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی