شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمد علی ترکان
نام پدر: علیشهید محمد علی ترکان
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/2/10
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
در خانواده ای متدین و مذهبی در شهر رهنان دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در شهر رهنان آغاز و تا سوم نظری ادامه داد، سپس به علت عشق و علاقه ی زیادی که به جبهه و جنگ داشت راهی جبهه های جنگ حق علیه باطل گردید و در آنجا، پس از رشادت ها و دلاوری های فراوان در عملیات بیت المقدس به آرزوی دیرینه ی خود رسید و مهمان یگانه معبود بی همتای خویش شد.


جلوه هایی از شهید:
شهید بزرگوار علاقه ی زیادی به ائمه اطهار (صلوات الله علیهم اجمعین) داشت، لذا از همان اوایل نوجوانی به مرثیه سرایی و مداحی اهل بیت عصمت و طهارت می پرداخت و همیشه در مجالس برگزاری دعای کمیل و دعای ندبه حضور می یافت.


پیام شهید:
پشتیبان ولایت فقیه باشید که اطاعت ولایت فقیه همان اطاعت خداست، پیروی از قرآن است، پیروی از محمد (ص) است، پیروی از امامان معصوم و پیروی از امام خمینی است. ایشان می گفت اسلام وقتی در خطر است باید از جان و جوانی بگذریم و در جبهه ی جنگ علیه کفار از خدا بی خبر بجنگیم و از خدا می خواهم این هدیه ی ناقابل را از طرف پدر و مادرم قبول کند.


گلبرگ های خاطره:
خاطره ای از زبان پدر شهید: خاطره ای که از فرزندم محمد علی به یاد دارم این است که در همان اوایل که امام به قم آمده بود، فرزندم با تعدادی از دوستان و همکلاسی های خود با پای پیاده به قم رفتند و امام را از نزدیک ملاقات ردند.


یادش گرامی و راهش پر هرو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی