شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید احمد حلاجی
نام پدر: رضاشهید احمد حلاجی
تاریخ تولد: 1334
محل تولد: رهنان
شغل: صافکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/2/18
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید احمد حلاجی در سال 1334 در شهر رهنان به دنیا آمد. پس از گذراندن دوران ابتدایی به علت ضعف اقتصادی قادر به ادامه ی تحصیل نشد و مشغول کار شد. شهید در موقع سربازی و بعد از آن در انقلاب در تظاهرات شرکت می کرد و بسیار فعال بود. بعد از انقلاب به کردستان رفت و زیر نظر جهاد سازندگی به فعالیت پرداخت. پس از شروع جنگ به جبهه رفت و بعد از مدتی که در جبهه بود تصمیم به ازدواج گرفت و باز به جبهه اعزام شد. او در هویزه آر.پی.جی زن و شکارچی تانک بود و یک دفعه نیز مجروح شد و بعد از بهبودی باز به جبهه رفت و در عملیات بیت المقدس به ندای حق لبیک گفت.


جلوه هایی از شهید:
نوع دوستی، گذشت، ایثار و فداکاری، شجاعت و شهامت و روحیه اخلاص از خصوصیات بارز ایشان بود.


پیام شهید:
اگر خدا خواست و من شهید شدم مرا به زادگاهم آورید و در گلزار شهدای رهنان دفن کنید. از فرزند من خوب مراقبت کنید. سعی کنید که وی ادامه دهنده ی راه من و پیرو خط امام باشد.


گلبرگ های خاطره:
خواهر شهید نقل می کند: قبل از عملیات بیت المقدس آخرین باری که در کنار برادر خود بودیم خواهر بزرگمان به احمد گفت: احمد به خاطر همسر و فرزندت هم که شده این بار به جبهه نرو زیرا به مقدار کافی به وظیفه ات عمل نموده ای. ولی احمد با متانت خاص همیشگی خود جواب داد: خواهرم، همسر و فرزندام اگر مرا نداشته باشند خدا را دارند و خداوند یار و یاور آنان خواهد بود. در این حال خواهرم به یاد وداع حضرت زینب با برادر بزرگوارش گلوی احمد را بوسید و او با تبسمی سرشار از عشق و محبت با خانواده خداحافظی نمود و راه جبهه را در پیش گرفت و دیگر برنگشت و در جوار رحمت حق منزل گزید.

تصاویر شهید:

شهید احمد حلاجی-1


یادش گرامی و راهش پر هرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی