شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید تقی علی عسگری
نام پدر: رضاشهید تقی علی عسگری
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: رهنان
شغل: ریخته گر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/8/18
محل شهادت: عین خوش
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
تقی علی عسگری در سال 1343 در یک خانواده ی مذهبی در شهر رهنان چشم به جهان گشود. پدرش کارگر و مادرش خانه دار بو . مادر ایشان از سادات میرلوحی بود. تحصیلات خود را تا ششم ابتدایی ادامه داد و سپس شغل ریخته گری پیشه کرد. در سال 1358 مادر ایشان از دنیا رفت. بعد از شروع جنگ در کلاس های بسیج ثبت نام و شرکت کرد. در اوایل سال 1360 به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید. پس از چند مرتبه اعزام در تاریخ 61/8/18 در سن 17 سالگی در جبهه ی عین خوش و عملیات محرم به درجه ی رفیع شهادت نایل گردید.


پیام شهید:
آخرین پیام این شهید دعا به امام، حمایت از اسلام و امت اسلام و حمایت از مستضعفان و روحانیت متعهد بود و به همگان سفارش می کرد در مجالس عزاداری امام حسین (ع) و نماز جماعت و جمعه شرکت نمایند.


گلبرگ های خاطره:
شهید تقی علی عسگری فردی متواضع و صبور بود و همیشه لبخند بر لب داشت. یکی از خاطراتی که همسنگرانش پس از شهادت ایشان برای برادران وی تعریف کرده اند این بود که در جبهه ی عین خوش قبل از شهادتش یکی دو کیلومتر مانده به محلی که ترکش در قلبش فرو رفت، یک ترکش به پاشنه ی پایش خورده بود و وی برای این که به بقیه روحیه بدهد چفیه ی خود را روی زخم پایش می بندد و یکی دو کیلومتر همراه سایر رزمندگان می رود و بعد دوباره ترکشی به قلبش اصابت می کند و به شهادت می رسد. 


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی