شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید قدرت الله اسماعیلی
نام پدر: حسینشهید قدرت الله اسماعیلی
تاریخ تولد: 1342
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 59/12/26
محل شهادت : آبادان
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
در سال 42 در خانواده ای مذهبی در شهر رهنان به دنیا آمد. قدرت الله فرزند چهارم خانواده بود. او بعد از پشت سر گذاشتن دوران کودکی راهی دبستان شد. او بر خلاف برادران دیگرش که به علت فقر خانواده کار را بر تحصیل ترجیح می دادند، علاقه ی زیادی به تحصیل نشان داد و تا کلاس ششم ابتدایی درس خواند. با وجود سن کم در تظاهرات شرکت می کرد و با شروع انقلاب در نماز جمعه هایی که در مسجد مصلی برگزار می شد همراه با برادرانش شرکت فعال داشت و خانواده را هم به این امر مهم تشویق می کرد. شهید مدتی در کردستان آموزش دید و به دفاع از میهن مشغول شد و بعد به مرخصی آمد، می خواست برای ادامه ی تحصیل در مدرسه ثبت نام کند که جنگ شروع شد. او دون معطلی به جبهه رفت و در سال 59 از خانواده ی خود خداحافظی کرد.در حالی که خود به درستی می دانست این آخرین وداع است، به جنوب کشور شتافت و بعد از مدتی به ملکوت اعلی پیوست.


جلوه هایی از شهید:
شهید از نظر اخلاقی نمونه بود. او در بین همسایگان و آشنایان زبانزد بود. بسیار مقید به انجام فرامین دینی بود و از میان واجبات به نگاه نکردن به نامحرم اهمیت زیادی می داد.


پیام شهید:
آری هر فردی لیاقت شهادت ندارد که باب الجهاد به رویش گشوده شود. هر فردی شایستگی مجاهد بودن ندارد. خداوند این در را به سوی دوستان خاص خویش می گشاید.


گلبرگ های خاطره:
چند تن از همرزمانش و همین طور فرمانده آن ها شهید رضا موذنی نقل می کنند که یک شب که قدرت الله به گشت رفته بود، 5 عراقی را به اسارت گرفته بود و به مقر می آورد. وقتی به سنگر بچه ها می رسد به علت خستگی زیاد از حال می رود، وقتی به هوش می آید، تعریف می کند که تفنگ من یک دانه فشنگ هم نداشت و در راه نگران بودم که نکند لو برم.

تصاویر شهید:


یادش گرامی و راهش پر هرو باد

نظرات  (۱)

  • خ. اعتصامی
  • دائی جونم عزیزم دوست دارم به خوابم بیاین...
    هرچند قابل نیستم ولی آرزو داشتن که عیب نیست...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی