شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید علی محمدی
نام پدر: عبداللهشهید علی محمدی
تاریخ تولد: 1349
محل تولد: رهنان
شغل: سماور ساز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 67/1/28
محل شهادت: فاو
زیارتگاه: مفقود الاثر


زندگینامه:
علی در تاریخ 1349 در اوج خفقان رژیم در یک خانواده ی مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. ایشان تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد. در ابتدای جنگ برادرش صفر علی به درجه ی رفیع شهادت رسید. در این ایام ایشان فقط 11 سال داشت. شهادت برادرش در روحیه ی او خیلی تأثیر گذاشت. او علاقه ی مفرطی به انقلاب و امام و شهدا داشت و در تمام مراسم عزاداری و نماز جمعه ها شرکت داشت. علی با دست کاری شناسنامه تاریخ تولد خود را طوری تغییر داد تا بتواند در صفوف رزمندگان حضور یابد و پس از طی آموزش نظامی به جبهه اعزام شد و در تک دشمن در فاو مفقود الاثر شد.


جلوه هایی ار شهید:
یکی از بهترین خصوصیات ایشان این بود که هر موقع به جبهه اعزام می شد مخفیانه این کار را انجام می داد که خدای ناکرده ریا نشود و فقط مادرش می گفت که به اقوام و خواهران و برادرانم سلام برسانید.


پیام شهید:
اینجانب کوچکتر از آنم که بتوانم برای شما حرفی یا پیامی بنویسم ولی وظیفه ی شرعی خود دانستم که چند جمله ای تذکر بدهم. به شماها توصیه می کنم اگر می خواهید با خدا صحبت کنید نماز بخوانید و اگر می خواهید خدا با شما صحبت کند قرآن بخوانید. نماز ها را سبک نشمارید و تا می توانید به جماعت برگزار کنید و هر چه می توانید پر محتوا تر نماز ها را بپا دارید و دعا کردن یادتان نرود. گوش به حرف امام و رهبرمان باشید، جبهه ها و مساجد را خالی نگذارید.


گلبرگ های خاطره:
از زبان برادر شهید علی محمدی: علاقه ی وی به جبهه به حدی بود که هر گاه یکی از افراد فامیل به او می گفت که سن شما برای رفتن به جبهه و جهاد کم است و تو هنوز کوچک هستی، در جواب به آن ها می گفت: اسلام در خطر است و اسلام کوچک و بزرگ نمی شناسد و ما همه باید برای اسلام فداکاری کنیم.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

روحش شاد 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی