شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید جعفر یاری
نام پدر: محمدشهید جعفر یاری
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: رهنان
شغل: دانش آموز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/1/5
محل شهادت: رقابیه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
در سال 1341 در شهر رهنان در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. از همان اوان کودکی با دنیای سختی ها آشنا شد و رنج و محرومیت را با تمام وجودش حس کرد. در سن هفت سالگی به مدرسه رفت. در دوران راهنمایی به دلیل ضعف مالی خانواده نصف روز را علاوه بر تحصیل کار می کرد. در زمان شکل گیری انقلاب با مردم مسلمان همراه و همگام بود و علاوه بر شرکت در تظاهرات، کنجکاوی فراوانی در روند حرکت انقلاب مردم می نمود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی طاغوت و طاغوتیان، در کنار تحصیل به فعالیت های مذهبی ادامه می داد. با شروع جنگ تحمیلی درس را رها کرد . به ندای قرآن که می فرماید: " و ما لکم لا تقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین من الرجال و النساء " لبیک گفت و راهی جبهه شد و سرانجام در پنجم فروردین 1361 در عملیات فتح المبین به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
طبق گفته ی پدر شهید : " او از نظر اخلاقی در سطح بسیار بالایی بود و شدیداَ به جبهه ها عشق می ورزید. ایشان اهل نماز شب بود و عقیده ای بسیار متعالی و والا اشت ".


پیام شهید:
پدر و مادرم اگر من به شرف شهادت نایل آمدم ناراحت نباشید و افتخار کنید که شما جزو خانواده ی شهدا قرار گرفته اید، بزرگترین جهاد شما در این رابطه صبر می باشد. من نه برای تظاهر و ریا و دیگر انگیزه های شرک آلود، بلکه فقط برای خدا و بر اساس یک وظیفه ی شرعی و دینی به جبهه آمدم. من با آگاهی کامل این راه را که همان راه امام حسین (ع) است انخاب نمودم و بر ندای امام خمینی لبیک گفتم.
من در جبهه جز خدا هیچ چیز دیگری نمی بینم.
از شما می خواهم که وحدت خود را حفظ کنید و با شرکت در نماز جمعه که بزرگترین سلاح ما در مقابل دشمن است مشت محکمی بر دهان ابرقدرت های جهان خوار بزنید. جبهه برای من به منزله ی یک دانشگاه است. از شما می خواهم که هوشیار باشید و آگاه باشید و راه شهیدان را دنبال کنید. همیشه یار مستضعفان باشید.


گلبرگ های خاطره:
آخرین باری که ایشان می خواستند به جبهه ها اعزام شوند در صحبتی با پدر و مادر بزرگوارشان اشاره داشتند که بابا اگر در زمان امام حسین (ع) بودیم و آقا وقتی که ندای هل من ناصر ینصرنی را سردادند آیا ما به یاری امام مظلوم خود نمی شتافتیم؟
پدر جان در این زمان، فرزند حسین(ع) (امام راحل) فرمودند به جبهه ها بروید که اسلام و قرآن و انقلاب نیاز به نیرو دارد. باید به ندای رهبر و امام عزیزمان لبیک بگوییم که لبیک یا خمینی، لبیک یا حسین است.

تصاویر شهید:

شهید جعفر یاری


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی