شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید محسن نبوی
نام پدر: سید مصطفیشهید سید محسن نبوی
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/2/10
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید سید محسن نبوی در سال 1343 در شهر رهنان متولد شد. در راهپیمایی ها و تظاهرات زمان انقلاب و همچنین در پایین کشیده مجسمه ی شاه شرکت و فعالیت داشت. بعد از انقلاب در پاسداری شبانه شرکت می کرد و در حین تحصیل به صورت نیمه وقت در سپاه انجام وظیفه می نمود. همچنین با گروهک های منافق و بنی صدر خائن به شدت مخالفت و مبارزه می کرد. در جلسات قرائت قرآن حضور داشت و یکی از مشوقان بچه ها و دوستان خود نسبت به تشکیل کلاس های قرآن بود.


جلوه هایی از شهید:
شهید از تعریف کردن از خود بیزار بود. به نمازها و به وقت خواندن آن اهمیت زیادی می داد و شجاعت و شهامت او قابل تامل بود. او در میان طرفداران بنی صدر و در میدان امام اصفهان شعارهایی در حمایت از شهید بهشتی می داد. همیشه تبسمی بر گوشه ی لبش می درخشید. با پدر و مادر همچون هدیه ای الهی برخورد می کرد. دوستان را تشویق به یادگیری و تلاوت قرآن و ادعیه می کرد.


پیام شهید:
یار و یاور امام و شپتیبان ولایت فقیه باشید. نگذارید منافقان شرایط را به نفع خوشان مساعد کنند و بعد مقاصد خود را پیاده کنند. من امیدوارم به همه ی ملت ایران خداوند صبر و شکیبایی عنایت کند و شما همیشه شعارتان این باشد:

تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد           حتی اگر شب و روز بر ما گلوله بارد


گلبرگ های خاطره:
خاطره ای از زبان شهید: شب عملیات فتح المبین یک بسته به ما داند. فردا ظهر که آن را باز کردیم دیدیم 10 حبه قند، چای خشک، چند پسته، چند انجیر و یک کاغذ لوله شده در آن بود که روی آن با خط خوانا نوشته شده بود: " ننه جون، رزمنده، توان من در این حد است و من دعاگوی شما هستم. "


تصاویر شهید:

شهید سید محسن نبوی

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی