شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید رحیم مرادی
نام پدر: احمدشهید رحیم مرادی
تاریخ تولد: 1340
محل تولد: رهنان
شغل: پاسدار
یگان اعزام کننده: سپاه پاسداران
تاریخ شهادت: 61/1/5
محل شهادت: رقابیه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
پاسدار شهید رحیم مرادی به سال 1340 در خانواده ای متعهد، مذهبی و مستضعف در شهر شهید پرور رهنان دیده به جهان گشود. از همان اوایل کودکی به کمک پدر شتافت و او را در امر کشاورزی کمک می نمود. تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی ادامه داد و با موفقیت مدرک پایان دوره ی راهنمایی را گرفت. با شروع انقلاب از هیچ کوششی جهت شرکت در تظاهرات و راهپیمایی ها دریغ نمی کرد. در درگیری های کردستان به فرمان امام، راهی آنجا شد. بعد از انقلاب به عضویت سپاه پاسداران درآمد و با شروع جنگ به جبهه ها رفت و حماسه ها آفرید. سپس به مدت سه ماه به بیت امام خمینی (ره) رفت و بعد از آن مجدداَ راهی جبهه ها گردید. و در عملیات دیگری شرکت نمود تا اینکه سرانجام در تاریخ 61/1/5 در عملیات فتح المبین به فیض شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
بسیار با محبت و مهربان بود. شجاع و دلیر بود. به فکر مستمندان و فقیران بود. اخلاق و رفتار نیکو و حسنه ای داشت. به نماز و روزه اهمیت می داد و به والدین خود احترام می گذاشت.


پیام شهید:
خدایا من بنده ای ناتوانم، از تو می خواهم که مرا ببخشایی، خدایا اگر با ریختن خون هزاران مثل من، اسلام پیروز می شود پس ای خمپاره ها مرا قطعه قطعه کنید تا اسلام پیروز شود. خدایا اگر با ریختن خون من و امثال من، منافقان و کافران ریشه کن می شوند بگذار خون من ریخته شود.


گلبرگ های خاطره:
خود شهید نقل می کرد یک شب در جبهه، عراقی ها موضع ما را زیر آتش شدید قرار داده بودند. تصمیم گرفتیم متقابلاَ بر آنان ضربه ای بزنیم، شاید از شدت آتش آنان کاسته شود. ناگهان از لطف و کرم خدا هوا کاملاَ ابری شد و باران شدیدی بارید و ما با هماهنگی توانستیم از فرصت استفاده کرده و موضع دشمن را شناسایی نموده و آتش آنان را خاموش کنیم.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

  • علی رضا مرادی
  • درود بر شرف این بزرگوار و دلاوری هایش

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی