شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید حسین اعتصامی
نام پدر: اسداللهشهید سید حسین اعتصامی
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/1/5
محل شهادت: دشت عباس
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید سید حسین اعتصامی به سال 1345 در خانواده ای مذهبی، متعهد و زحمتکش در شهر شهید پرور رهنان دیده به جهان گشود. در چنین خانواده ای، شهید با نور هدایت و ایمان آشنا گشته و طعم محرومیت را چشید و خود را برای ناملایمات و مشکلات آینده ورزیده کرد.
اوایل کودکی را در پشت میزهای مدرسه برای کسب علم و دانش گذراند، تا اینکه سال دوم راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت. در همین ایام، در اوج تجاوزات رژیم بعثی عراق، بالاخره پس از آنکه به سن قانونی رسید سریعاَ در بسیج ثبت نام نمود و پس از آموزش راهی جبهه ها گردید و سرانجام به آرزوی دیرینه ی خود رسید و شربت گوارای شهادت را نوشید. 


جلوه هایی از شهید:
خوش برخورد بود. روحیه ای معنوی و همتی عالی داشت و از شجاعتی خاص برخوردار بود. دارای روحیه ی تعاون و همکاری بود و در کشاورزی به پدر خود کمک می کرد.


پیام شهید:
مادر عزیزم از تو می خواهم که مرا ببخشی و از من در گذری و مرا حلال کنی تا اینکه اگر در جبهه شرکت کردم پاک و طیب باشم و لیاقت شهادت نصیبم گردد. می خواهم هنگام ملاقات با خدای خود پاک باشم. هیچ گاه رهبر انقلاب را تنها نگذارید. در نماز های جمعه شرکت کنید. شما را به صبر توصیه می کنم زیرا خدا با صابران است.


گلبرگ های خاطره:
یکی از اعضای خانواده ی شهید نقل می کند: شهید متانت و برخود عجیبی داشت. یک بار اول انقلاب شخص منافقی به یکی از شخصیت های مملکتی توهینی کرد، مادرم با او برخورد تندی کرد و در همان لحظه حسین سر رسید. وقتی از قضیه با خبر شد گفت: مادر این را بگذار بر عهده ی من و بعد از مدتی صحبت و گفتگوی مسالمت آمیز و آرام با آن شخص، او را به عذر خواهی وادار نمود و او را بدین وسیله هدایت کرد. آن شخص اعتراف کرد که برای این کار از شخصی پول می گرفته است و دیگر این کار را نخواهد کرد.


تصاویر شهید:

شهید سید حسین اعتصامی

شهید سید حسین اعتصامی

شهید سید حسین اعتصامی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی