شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید عبدالله غلامی
نام پدر: حسنشهید عبدالله غلامی
تاریخ تولد: 1338
محل تولد: رهنان
شغل: منشی بنگاه
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 60/12/1
محل شهادت: تنگه ی چزابه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید عبدالله غلامی در سال 1338 در شهر رهنان دیده به جهان گشود. پس از گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی به علت فقر مادی دوران دبیرستان را شبانه گذراند و سپس به خدمت سربازی رفت. در همان زمان جرقه ی انقلاب زده شد. در آن وقت سربازان به دستور امام (ره) از پادگان ها فرار کردند. او به محض شنیدن این خبر بلافاصله از پادگان گریخت. پس از انقلاب مجدداَ به دستور حضرت امام به پادگان مراجعت نمود. در حین سربازی به مناطق محروم غرب کشور اعزام شد و سپس به جبهه ی جنوب رفت. و سرانجام بعد از یکبار مجروح شدن در تنگه ی چزابه به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
برخورد خوب و سازنده ای با دوستان و آشنایان داشت و آن ها را به مجالس سخنرانی و عزاداری و دعای کمیل هدایت می کرد. با روحانیت محل و اشخاص مذهبی و معتقد به انقلاب روابط گرم و صمیمی داشت. با پدر و مادر خود مانند هدیه ای الهی برخورد می کرد و همواره رضایت آن ها را جلب می نمود.


پیام شهید:
شهادت همچون میوه ای است که نمی توان آن را نارس از درخت چید و سعادتی است که خداوند نصیب بندگان خاص و مقربان درگاهش می نماید. نصیب کسانی می کند که توانسته باشند از همه ی وابستگی ها دل کنده و قلبشان فقط و فقط از عشق خدا مالامال گشته باشد. عاشقانی رنج می برند که خداوند آنان را زودتر به لقاء خویش نمی رساند. زیرا آنان با تک تک سلول های بدن خود باور دارند که مهمترین بهره برداری از این دنیا، پرواز به سوی لقاء الله است، کوتاهترین راه جهاد، شهادت است و جبهه میدان مبارزه است. شما ملت، پاسدار این سرزمین سرخ و نگهبان راستین خط شهدا هستید.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی