شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مصطفی خاکی زمانی
نام پدر: باقرشهید مصطفی خاکی زمانی
تاریخ تولد: 1347
محل تولد: رهنان
شغل: جوشکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/4/25
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
مصطفی خاکی در سال 1347 در شهر رهنان متولد شد. در شش سالگی پدر خود را از دست داد و پس از اتمام کلاس چهارم ابتدایی شروع به کار نمود. با اینکه سن زیادی نداشت اما هر کاری برای انقلاب بود انجام می داد. با فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج ثبت نام نموده و پس از گذراندن دوره ی آموزشی عازم جبهه شد. در عملیات های کردستان شرکت داشت و همچنین در جبهه ی نبرد جنوب شرکت نمود و سرانجام در عملیات رمضان به ندای حق لبیک گفت و به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
شهید در خانواده یک انسان نمونه بود. مادرش می گوید: مصطفی در بین شش فرزند پسرم نمونه بود. ایشان با قرآن و ادعیه سر و کار داشت. در خانواده برای دیگران احترام خاصی قائل بود و مادرش می گفت: ما واقعاَ از او راضی هستیم.


پیام شهید:
از شما برادران عزیز می خواهم که در نماز جماعت شرکت کنید و صف نماز جماعت را خالی نگذارید و راه امام را ادامه داده و دنباله رو راه شهدا باشید.


گلبرگ های خاطره:
از زبان مادر شهید: ایشان وقتی می خواست از ما خداحافظی کند گفت مادر مطمئن باش این دفعه، آخرین بار رجعت من می باشد و به شهادت می رسم. وقتی خبر شهادت ایشان را برایم آوردند جسد او را مشاهده کردم دیدم گلوله ای به قلب ایشان اصابت کرده است. خودش وقتی می خواست به جبهه برود این را به من متذکر شده بود که به این نحو به شهادت می رسد.


یادش گرامی و راهش پر هرو باد  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی