شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید جمشید ابراهیمی
نام پدر: حیدرشهید جمشید ابراهیمی
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: رهنان
شغل: مکانیک
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/8/12
محل شهادت: عین خوش
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
این رزمنده سلحشور در خانواده ای مذهبی در رهنان چشم به جهان گشود. دوران طفولیت را در همین شهر گذراند و مدرسه و درس را تا سال سوم راهنمایی ادامه داد تا اینکه جنگ آغاز شد و پس از گذراندن دوره ی آموزشی به کردستان اعزام گردید. چندین بار در عملیات های مختلف شرکت کرد تا اینکه در مرحله ی دوم عملیات محرم مفقود شد و پس از گذشت ده سال پیکر مطهر ایشان در منطقه ی ابوغریب پیدا شد.


جلوه هایی از شهید:
شهید شخصی بود که علاقه ی زیادی به نماز شب داشت و در انجام آن کوشا بود.  از نظر اخلاقی در خانواده نمونه بود. از اولین نفراتی بود که عضو سپاه و بسیج شد. در مساجد فعالیت داشت و یک کلاس نظامی تشکیل داده بود و به دیگران آموزش نظامی می داد. شهید بسیار مظلومانه شهید شد.


پیام شهید:
بسیار مقید به اقامه ی نماز شب بود و می گفت: در مساجد فعالیت داشته باشید تا این سنگر ها خالی نمانند، قرآن را بخوانید که از اهم فرایض دین است. با خانواده ی خود با اخلاق خوب رفتار کنید و به پدر و مادر خود احترام بگذارید.


گلبرگ های خاطره:
از زبان سید جمال اعتصامی: خاطره ای که از این شهید عزیز دارم از آخرین روز حیاتش است. شهید جمشید در گردان دیگری بود. عصر به سنگر ما آمد. یک سنگر بدون سقف به صورت موقت ساخته بودیم. عملیات محرم همچنان ادامه داشت. جمشید به روی گونی های راهروی سنگر نشسته بود و به دوردست نگاه می کرد. کلاهی پشمی هم برای ایمنی از سرما بر سر داشت. به او گفتم بفرما پایین. لبخندی زد و گفت: همین جا خوب است. با  نزدیک شدن شب خداحافظی کرد و رفت. آن شب گردان موسی بن جعفر (ع) روی تپه های 175 عملیاتی انجام داد و فردای آن شب خبر شهادت جمشید را شنیدم. پیکر پاکش پس از چند سال دوری، به شهر و دیارش خویش بازگشت.


تصاویر شهید:

شهید جمشید ابراهیمی

شهید جمشید ابراهیمی

شهید جمشید ابراهیمی

شهید جمشید ابراهیمی

شهید جمشید ابراهیمی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی