شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید حسن رفیعیان
نام پدر: کریمشهید حسن رفیعیان
تاریخ تولد: 1342
محل تولد: رهنان
شغل: رنگ کار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/2/20
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید حسن رفیعیان در سال 1342 در شهر رهنان به دنیا آمد. از موقعی که به مدرسه می رفت کار و فعالیت خود را در زمینه های فنی شروع نمود. هنگام زدن جرقه ی انقلاب و تظاهرات علیه رژیم شاه، شهید کلاس سوم دبیرستان بود. هنگام جنگ پس از گذراندن آموزش های لازم ابتدا به شهر ایلام اعزام شد و سپس به سنندج رفت و پس از بازگشت مشغول به کار شد. پس از اعزام به جبهه های خوزستان نبرد را ادامه داد و سرانجام در آن سرزمین به لقاءالله پیوست.


 جلوه هایی از شهید:
شهید احترام زیادی به پدر و مادر خود می گذاشت. اصولاً نمی خواست کسی از جبهه رفتن او مطلع شود. از ریا و ریاکاری متنفر بود. فردی خونگرم و طرفدار فعالیت های جمعی و گروهی بود. اوقات فراغت خود را صرف ورزش و مطالعه ی کتاب های سودمند می نمود. شجاع بود و از ضعفا دست گیری می کرد. صوت و لحن خوبی داشت. 


پیام شهید:
من همان راهی را که حسین (ع) انتخاب کرد، برگزیدم و می روم که جانم را فدای این راه کنم. پیامی که برای این ملت شهیدپرور ایران دارم این است که همیشه و همه جا امام را دعا کنید و وحدت خویش را حفظ نمایید و آن را تقویت نموده و کوشش کنید تا آن هایی که در راه انقلاب نیستند را به راه بیاورید.


گلبرگ های خاطره:
در شب عملیات خرمشهر طی پیشروی موقعیت را گم می کنند و در دام کفار بعثی می افتند. ایشان در درگیری مجروح می شود و نمی تواند به عقب برگردد و در اثر خونریزی زیاد به درجه ی رفیع شهادت نایل می شود. پیکر پاک ایشان بعد از 40 روز به عقب منتقل شد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد







نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی