شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید عبدالکریم تسلیمی
نام پدر: مهدیشهید عبدالکریم تسلیمی
تاریخ تولد: 1347
محل تولد: قم
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/25
محل شهادت: شلمچه – کربلای 5
زیارتگاه: گلزار شهدای اصفهان


زندگینامه:
شهید در سال 1347 در شهر مذهبی قم چشم به جهان گشود. نام او را عبدالکریم نهادند. در قم پدرش مشغول فراگیری علوم دینی بود. پس از گذشت دوران کودکی دوران شیرین تحصیل را آغاز کرد و تا پایان دوره ابتدایی در قم زندگی کردند و بعد از آن به اتفاق خانواده به اصفهان آمد. دوره ی جدید زندگی را با رفتن به راهنمایی آغاز کرد و با موفقیت به پایان رسانید. در آخر سال اول دوره ی دبیرستان در تظاهرات شرکت فعال داشت و عضو انجمن اسلامی بود. در رشته ی ریاضی ادامه تحصیل داد. پس از طی دوران دبیرستان که از هوش سرشاری نیز بهره مند بود، در کنکور ثبت نام کرد و از طرفی هم در بسیج به عنوان امدادگر شرکت کرد و به جبهه رفت. پس از برگشت دوباره نیز به مدت شش ماه در جبهه های نور علیه ظلمت به سر برد. ایشان 4 مرتبه به جبهه رفت و در تاریخ 62/10/25 در شلمچه در کربلای 5 به شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
ایشان در جلسات خانواده های شهدا شرکت می کرد و دعای کمیل قرائت می کرد و همچو مادری داغدیده گریه می کرد. همیشه در حال نیایش به درگاه خدا و طلب مغفرت بود. در نماز جماعت به عنوان امام جماعت شرکت کرده بود و در جلسات فرهنگی و سیاسی که در محل تشکیل داده بود به صورت فعال حضور داشت. در جبهه نیز به عنوان امام جماعت درسنگر نماز می خواند. از صدای زیبا و خوبی برخوردار بود. بیشتر در مراسم شهدا دعا می خواند.


پیام شهید:
در مورد امام که هرچه بگویم کم گفته ام. او در هر ثوابی و در هر کار خیری که ما انجام می دهیم شریک است و تمام عمر خود را مدیون او هستیم. چه، او بود که ما را از دنیای حیوانی به جهانی انسانی رهنمون کرد. او را اطاعت کنید تا منویات خود را جامه ی عمل بپوشاند و زهی سعادت آن کس که زیر سایه ی رهبری او باشد. خدایا، او را نگهدار تا این امانت را به صاحب اصلی برگرداند.


گلبرگ های خاطره:
از قول پدر شهید: یادم می آید که دیپلم گرفته بود. در کنکور شرکت کرد و بعد به جبهه رفت. روزی که شهید را تشییع جنازه می کردیم همزمان در اصفهان بمباران هوایی به وسیله هواپیماهای دشمن آغاز شده بود. آن روز تشییع جنازه کردیم (65/10/28). بعد از دو روز یعنی 65/10/30 نامه ای از دانشگاه تهران (امام صادق (ع)) به ما رسید که آقای عبدالکریم تسلیمی شما فرصت دارید تا یک هفته ی دیگر وضعیت خود را مشخص کنید. من نیز نامه ای به دانشگاه نوشتم که ایشان در دانشگاه الهی قبول شدند و به فیض شهادت نایل آمدند.


تصاویر شهید:

شهید عبدالکریم تسلیمی

شهید عبدالکریم تسلیمی

شهید عبدالکریم تسلیمی

شهید عبدالکریم تسلیمی

شهید عبدالکریم تسلیمی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی