شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید حمیدرضا کبیری
نام پدر: باقرشهید حمیدرضا کبیری
تاریخ تولد: 1346
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/2/12
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید حمیدرضا کبیری در اسفندماه سال 1346 در شهر رهنان به دنیا آمد. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، وارد دوره ی راهنمایی شد ولی سال سوم راهنمایی را جهت رفتن به جبهه ناتمام گذاشت. این شهید چهارده ساله نسبت به جریان لیبرال ها و ملی گرایان از خود حساسیت نشان می داد. نماز جمعه اش ترک نمی شد. از زمان شروع جنگ علاقه ی زیادی به جبهه رفتن داشت و علی رغم سن کم وی که از جبهه رفتن او جلوگیری می کردند با تغییر سال شناسنامه از 14 سالگی  به 16 سالگی به جبهه اعزام شد. او این راه را با صداقت و بدون ریا اتخاب کرد و مقصودش فقط خدا بود. سرانجام در کربلای خوزستان ندای حق را لبیک گفت و به سوی معشوق خویش شتافت.


جلوه هایی از شهید:
از خصوصیات اخلاقی و اجتماعی وی می توان استقامت در کارها، پرهیز از ریا و دورویی، حس تعاون و نوعدوستی و دقیق و مرتب بودن در کارها را نام برد. والدین را به دیده ی احسان و محبت می نگریست و با دوستان، بسیار صمیمی و مهربان بود و دلش می خواست که تا می تواند به آنان کمک کند.


پیام شهید:
آخرین پیام شهید رفتن مستمر به نماز جمعه و یاری امام امت در همه حال بود.


گلبرگ های خاطره:
در موقع تحویل سال 1360 بود که برای زیارت اهل قبور و شهدا به گلستان شهدا رفته بودیم و سال تحویل را در گلستان به سر بردیم. در موقع بازگشت ازدرب گلستان مادر شهیدی با کوزه ی گلی وارد صحن گلستان می شد. شهید حمیدرضا به مادرش گفت مادر تو هم برای سال آینده هنگام تحویل به زیرات شهدا که من هم یکی از آن ها هستم خواهید آمد و اشک در چشمانش حلقه زد.
بعد او برای تعلیمات نظامی به پادگان غدیر اعزام شد و دوره ی آموزشی را در پادگان غدیر به پایان رسانید. قبل از عملیات بیت المقدس به جبهه اعزام شد و سرانجام در این عملیات به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی