شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید حسین ترک
نام پدر: محمدحسنشهید حسین ترک
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: آبادان
شغل: کارگر کارخانه
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/6/19
محل شهادت: مریوان
زیارتگاه: گلزار شهدای رهنان


زندگینامه:
شهید حسین ترک در سال 1343 در شهرستان آبادان به دنیا آمد. او در دوارن کودکی بسیار کم رو و آرام بود. تا سوم ابتدایی درس خواند. در همان سال مادرش فوت کرد و او برای کمک به پدرش به سر کار رفت. در زمان انقلاب با وجود سن کمی که داشت روی دیوارها شعار می نوشت. شهید، امام خمینی را بسیار دوست می داشت و همیشه پیرو ولایت فقیه بود. ایشان تمام قرآن را حفظ بود. شهید کوچکترین بی احترامی به پدر و مادر خود نمی کرد. او همیشه به خانواده ی خود می گفت دعا کنید تا من مخلص شوم و تا مخلص نشوم شهید نمی شوم و این تنها آرزوی من است. شهید چندین بار مجروح شد ولی مجدداَ به جبهه بازگشت.


پیام شهید:
از مردم شهید پرور می خواهم که همیشه در صحنه باشند. ابرقدرت ها بدانند مردم ایران همیشه در صحنه هستند و نمی گذارند که خللی بر جمهوری اسلامی وارد شود. ابرقدرت ها بدانند که ما مردم ایران با جان و دل انقلاب را پذیرفتیم و آن را تا پایان جان حفظ خواهیم کرد. من از مردم می خواهم رهبر و ولی فقیه را تنها نگذارند و به دستورات ایشان عمل کنند. از خواهران خود می خواهم که حجاب اسلامی را رعایت کنند و از برادرانم هم می خواهم ادامه دهنده ی راه شهدا باشند و از پدر و مادر هم می خواهم که اگر می خواهند برای من گریه کنند برای غریبی امام حسین (ع) گریه کنند.


گلبرگ های خاطره:
دفعه ی آخری که به مرخضی آمده بود در شب آخر هنگام رفتن به بهه گفت: دیشب خواب دیده ام شهید شده ام، اگر رفتم دیگر بر نمی گردم و شهید می شوم. وقت عزیمت به جبهه با چشمان گریان سر کوچه با ما خداحافظی کرد و مرتب می گفت مرا حلال کنید و رفت و در راه خدای بزرگ شهید شد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

  • محمد متقی راد
  • سلام بر شهیدان سلام بر روح پاک شهید حسین ترک امیدوارم مسئولان حافظ خون این شهدا باشند واز چپاول بیت المال دست بردارند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی