شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید احمد حسن پور
نام پدر: حسنعلیشهید احمد حسن پور
تاریخ تولد: 1344
محل تولد: اصفهان
شغل: مکانیک – سرباز
یگان اعزام کننده: سپاه پاسداران
تاریخ شهادت: 64/11/22
محل شهادت: فاو
زیارتگاه: گلزار شهدای اصفهان


زندگینامه:
شهید در سال 1344 در خانواده ای مذهبی و متدین در شهر شهید پرور اصفهان چشم به جهان گشود. از همان دوران کودکی به انقلاب و رهبر عزیز علاقه مند بود و در تظاهرات اوایل انقلاب شرکت می کرد. مدتی نگهبان و محافظ آیت الله طاهری بود و بعد به جبهه اعزام شد و سرانجام در روز 64/11/22 در منطقه ی فاو به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
در میان جمع، معروف بود به کم حرفی و از لحاظ اجتماعی می توان وی را فردی دورنگر و در خود فرورفته دانست. در سلام کردن بر همه پیشی می گرفت. شهید اوقات فراغت خویش را در پایگاه های مقاومت خدمت می کرد و روزهای جمعه به حفاظت از میدان امام (نماز جمعه) مشغول بود. او عاشق امام و انقلاب بود و به مردم عشق می ورزید.


پیام شهید:
شهید به عمو و برادرش توصیه می کرد که از پدر مراقبت کنید. احترام خاصی به پدر و مادر می گذاشت و همیشه سفارش می کرد به پدر و مادر خود نیکی کنید. او هیچ وقت سختی و مشکلات جبهه را برای خانواده بازگو نمی کرد.


گلبرگ های خاطره:
خاطره از زبان برادر شهید: برادرم از همان دوران کودی عاشق انقلاب و امام بود. یادم  می آید که آن روزهای اوایل انقلاب که مردم به خیابان ها می ریختند، برادرم با آن سن کمی که داشت در تظاهرات شرکت می کرد. من هر چه به او می گفتم که مرا دنبال خودت ببر می گفت: برای تو حالا زود است هر وقت موقع آن شد خودم می برمت. خلاصه یکی از همان روزهایی که انقلاب پیروز شده بود گفت: بیا برویم راهپیمایی. دست من را گرفت و در مسجد چهارسوق به تظاهرکنندگان پیوستیم و تا میدان امام خمینی (ره) با آن ها شعار  دادیم. در آنجا به نماز روح بخش جمعه پرداختیم و برادرم در میدان امام برای من یک عدد عکس از امام عزیزمان خرید و به خانه برگشتیم. این بهترین خاطره ای است که من از برادرم داشتم.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی