شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمدعلی صباغ
نام پدر: عباسشهید محمدعلی صباغ
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/9/4
محل شهادت: عین خوش
زیارتگاه: گلزار شهدای اصفهان


زندگینامه:
محمدعلی صباغ در دوران نوجوانی از هوش و ذکاوت خاصی برخوردار بود و طرح های ابتکاری خیلی جالبی را ارائه می داد. در دوران دبیرستان دو بار به جبهه اعزام شد و مجروح گردید. او در شهر طاقت دیدن مفاسد را نداشت و بارها مورد ضرب و شتم گروهک ها قرار گرفته بود.
در عملیات های بیت المقدس و محرم با روحیه ای بسیار قوی و شاد حضور داشت که در عملیات محرم در جنگ تن به تن در حالی که به نبرد با کفار ادامه می داد که در برابر آتش صدامیان کافر قرار گرفت و به شهادت رسید. از این شهید 5 طرح به جا مانده است که دو مورد از آن ها به اداره ی طرح و اختراع فرستاده شد و از طرف سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از او تقدیر به عمل آمد.


جلوه هایی از شهید:
اوقات خود را با مطالعه ی کتاب های مذهبی و علمی، شرکت در نماز جمعه و جماعات و کار روی اختراعات خود می گذراند. ایشان شخصی راز نگه دار بود و هیچ رازی را پیش کسی بازگو نمی کرد.


پیام شهید:
باید تا آخر عمر رهرو خمینی بود و راه دیگری نیست. هزار و چهارصد و چند سال است که شما به اسم مسلمان تولی و تبری را می گویید اکنون از شما امتحان می شود. آن که با اسرائیل و آمریکا و شوروی و دیگر دشمنان اسلام دشمن نباشد تبری را نشناخته و آن که با خمینی و رهروانش دوست نباشد و رهرو خمینی نباشد تولی را نمی داند. امیدوارم همه ی امت اسلامی در این آزمون، مومن حقیقی باشند.


گلبرگ های خاطره:
مادر شهید نقل می کند که در زمان شاه مردم می خواستند مجسمه شاه را از میدان شهر پایین بیاورند و آن را خراب کنند. محمدعلی هم می خواست با آن ها برود و من از رفتن او جلوگیری کردم. ایشان گفت: من می خواهم بروم و اگر شما نگذارید که من با آن ها بروم در قیامت جلوی شما را می گیرم و می گویم که ایشان نگذاشت که مجسمه کفر را نابود کنم. که بعد از این حرف من به او اجازه دادم و رفت. شهید دفعه ی آخر که می خواست به جبهه برود صبح روز چهارشنبه بود، رفت و حمام و غسل شهادت کرد.


تصاویر شهید:

شهید محمدعلی صباغ


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی