شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمدحسن زین العابدینی
نام پدر: یداللهشهید محمدحسن زین العابدینی
تاریخ تولد: 1333
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/9/3
محل شهادت: عین خوش
زیارتگاه: گلزار شهدای اصفهان


زندگینامه:
محمدحسن زین العابدینی در سال 1333 در شهر رهنان در خانواده ای مذهبی و متوسط به دنیا آمد. بعد از اتمام تحصیلات دوره ی راهنمایی وارد بازار کار شد و همزمان با آغاز جنگ صبح ها در سپاه مشغول برود و بعد از ظهرها را در کارخانه ی فرش کار می کرد و پس از مدتی عازم جبهه های نبرد شد و در عملیات فتح المبین از ناحیه ی دست مجروح گردید. آخرین بار به کردستان رفت و سرانجام در منطقه ی عین خوش به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
حسن در جهاد و جنگ و در جامعه، در همه زمینه ها صادقانه و با حسن نیت و فقط برای رضای خدا عمل می نمود. آگاهی و هوش و استعداد ویژه ای داشت و می گفت: هر کس علم و سوادش پایین و آگاهی و ادب و معرفتش کم باشد توسری خور جامعه است. با مردم بسیار متین و خوب برخورد می کرد.


پیام شهید:
ای امت سلحشور از شما می خواهم که یاور امام باشید. از فرزندانتان دریغ نکنید و آن ها را ارشاد کنید تا جوانمردانه به جبهه ها هجوم آورند. از خانواده ی خود می خواهم، با شهادت من انتظارتان نسبت به دستگاه و دولت زیاد نشود. از من به یاد داشته باشید که طرفدار ولایت فقیه باشید. نماز مرا اگر ان شاءالله شهید شدم شخصی بخواند که مقلد امام باشد. از شما می خواهم که برای مسائل مادی ذهن مسئولان را مشغول نکنید و نگذارید مسائل مادی بر مسائل معنوی غلبه کند و از نق زدن های بی جا خودداری کنید.


گلبرگ های خاطره:
نقل از همسر شهید: آخرین باری که می خواست به جبهه برود بچه ی سومش در راه بود. گفت: پس و دختر فرقی ندارد اگر پسر بود نامش را مصطفی بگذارید و اگر دختر بود نامش زینب باشد.


تصاویر شهید:

شهید محمدحسن زین العابدینی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

  • فرزندشهید
  • باسلام

    ممنون اززنده نگه داشتن یادشهدا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی