شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید مرتضی مدرس
نام پدر: سید محمدشهید سید مرتضی مدرس
تاریخ تولد: 1344
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر کارخانه
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/8/10
محل شهادت: عین خوش
زیارتگاه: گلزار شهدای اصفهان


زندگینامه:
سید مرتضی مدرس در یکم مردادماه 1344 در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و تا کلاس دوم راهنمایی را خواند. در سال 1360 با میل خویش در بسیج ثبت نام نمود و از طریق مسجد فاطمیه ی رهنان به پاسداری مشغول شد. در اوایل سال 61 جذب سپاه خمینی شهر گردید و پس از طی یک ماه اردو به مدت سه ماه در استان سیستان و بلوچستان خدمت کرد. تا اینکه پس از اعزام به جبهه ی جنوب بر اثر سانحه ای از ناحیه ی پای چپ مجروح شد. بعد از چهار روز مرخصی باز به جبهه اعزام شد و در تیپ امام حسین (ع) مشغول گردید. در نیمه شب دهم آبان ماه در جریان عملیات محرم در منطقه ی عین خوش در حالی که مشغول حمل و نقل مجروحان جنگی بود با فشنگ دشمن که از ناحیه ی چپ سینه از قلب گذشته و خارج می شود به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


پیام شهید:
ای مردم نپندارید آن هایی که در راه خدا کشته شده اند مرده اند بلکه زنده اند و در نزد پروردگار خویش روزی می خورند. از شما می خواهم که مسجدها را خالی نگذارید و تقوا پیشه کنید و همیشه به فکر گناهان خود باشید. از شما می خواهم که برای من گریه نکنید که منافقان شاد می شوند. این دل و روح و جان نیز پرپرکشان عاشق است و مثل تشنه ای است که به آب احتیاج دارد.


گلبرگ های خاطره:
از شهید سید مرتضی مدرس خاطرات زیادی نقل می کنند ولی مهمتر از همه اینکه شهید سید مرتضی مدرس رزمنده ای بود که هنگام بازگشت از جبهه نسبت به همه ی عوامل مادی بی توجه بود و فقط در فکر دفاع از اهداف مقدس اسلام بود. او با شرکت در اجتماعات اسلامی محل و همچنین شرکت فعال در پایگاه بسیج محل و ترغیب دیگر افراد و بچه های محل برای رفتن به جبهه سعی می کرد از این اهداف پاسداری نماید. با نگهبانی در شب ها موجب آسایش و آرامش محل و مردم می شد و همدوش با دیگر افراد بسیجی محل در این پایگاه شرکت فعال داشت و چیزی که از همه مهمتر به چشم می خورد اینکه ایشان هر موقع از جبهه بر می گشت اصلاً به فکر مادیات و زندگی و اینکه کسب درآمدی داشته باشد نبود و همیشه به فکر آخرت و زندگی دیگر بود و سرانجام نیز به آرزوی دیرینه ی خویش یعنی شهادت رسید.


تصاویر شهید:

شهید سید مرتضی مدرس

شهید سید مرتضی مدرس

شهید سید مرتضی مدرس


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

  • سید حمید مدرس
  • درود خدا بر شهیدان راه حق...

    انشاالله بتوانیم رهرو خوبی برای شما باشیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی