شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید حسین سترکی
نام پدر: نادعلیشهید حسین سترکی
تاریخ تولد: 1344
محل تولد: اصفهان
شغل: کارگر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/4/23
محل شهادت: جنوب بصره
زیارتگاه: گلزار شهدای اصفهان


زندگینامه:
حسین سترکی در سال 1344 در یک خانواده ی مذهبی در شهر اصفهان به دنیا آمد. پس از گذراندن دوران شیرین کودکی در دامن پر مهر و محبت والدین پا به عرصه ی فراگیری علم نهاد. پس از طی دوران ابتدایی وارد صحنه ی کار و تلاش شد. زمان اول انقلاب در تمام تظاهرات شرکت جسته و راهپیمایی های خیابانی را از محله ی خود هدایت کرد. تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بعد از مدتی فعالیت خود را در بسیج محله آغاز کرد. با شروع جنگ تحمیلی جوانانی چون او که خود را از ملت و مسلمانان می دانستند وارد صحنه ی پیکار شدند تا به دشمنان خارجی بفهمانند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد لذا به جبهه اعزام شد و در عملیات رمضان شرکت کرد و مفقودالاثر شد.


جلوه هایی از شهید:
بسیار رئوف و مهربان بود. همه را با کلمه ی شما خطاب می کرد. نمازهایش به وقت و در مسجد محله بود. در دعاهای کمیل و توسل شرکت می کرد. از مستمندان و فقیران دستگیری می کرد. نسبت به خواهران و برادران خود مهربان و دلسوز بود و از هیچ کوششی برای رفع مشکلات آن ها دریغ نمی کرد.


گلبرگ های خاطره:
یادم می آید در تظاهرات خیابانی زمان انقلاب برای شکستن حکومت نظامی، مردم زیادی به خیابان ها می آمدند. در یکی از شب ها درب خانه ای باز شد و مردی با بیل به طرف او که مشغول گفتن الله اکبر بود حرکت کرد، خیلی نزدیک او شده بود، گفتم حتماً الان حسین (شهید) تمام است. حسین متوجه شد گفت: می خواهی یر سرم بکوبی چرا آهسته؟ شب است، کسی تو را نمی بیند. این سرم، بکوب، بکوب، مرد خیلی خجالت کشید، سر را به زیر انداخت و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود وارد خانه شد و درب را بست.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی