شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمد سلطانی
نام پدر: باقرشهید محمد سلطانی
تاریخ تولد: 1334
محل تولد: رهنان
شغل: سیمانکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/2/15
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید محمد سلطانی در سال 1334 در شهر رهنان در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. از سنین کودکی در مکتب پدرش که قاری قرآن بود با قرآن کریم انس گرفت. وی پس از گذراندن دوران کودکی، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را پشت سر گذاشت و وارد دبیرستان شد. ایشان با اینکه مسئولیت معاش خانواده را به عهده داشت تا سوم دبیرستان را در کلاس های شبانه با موفقیت به پایان رساند. در این زمان با شروع انقلاب اسلامی همگام با ملت شهید پرور در راهپیمایی ها و مراسم مذهبی به صورت فعال شرکت نمود. پس از پیروزی انقلاب در همه ی صحنه های انقلاب حضور جدی و در همه ی کارهای عام المنفعه ی محل نقش مؤثری داشت. با آغاز جنگ تحمیلی و فراخوانی سربازان احتیاط از اولین کسانی بود که در جبهه ها حضور یافت. او پس از پایان 6 ماه حضور در نبرد حق علیه باطل به خدمت آوارگان جنگی پرداخت، اما با اینکه زن و فرزند داشت روح بلند او، به دنیا و همه زرق و برق های آن پشت پا زد و با اینکه تنها برادرش در جبهه ها حضور داشت به عنوان فرمانده گروهان همراه با نیروهای بسیجی وارد جنگ شد. او پس از رشادت ها و دلاوری های زیاد در عملیات بیت المقدس در منطقه ی عملیاتی خرمشهر به درجه ی رفیع شهادت نایل گردید. از شهید سه فرزند (یک پسر و دو دختر) به جا مانده است.


جلوه هایی از شهید:
به درماندگان و آوارگان جنگ تحمیلی کمک می کرد. با حجب و حیا بود. متواضع بود. دوستان و اطرافیان را به خود جذب کرده بود و شیفته ی خود می ساخت. او واقعاَ معلم اخلاق بود و اگر ناراحتی پیش می آمد با منطق با طرفین صحبت می کرد.


پیام شهید:
از تمام برادران می خواهم که راه اسلام و خط اسلام و امام را ادامه بدهند و طرفدار مستضعفان و بیچارگان باشند و مرا حلال کنند. هر که امام را قبول داشته باشد ما او را قبول داریم. هر که اسلام را قبول دارد ما هم قبول ش داریم. پیرو خط امام باشید و پیرو ولایت فقیه باشید.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی