شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید عبدالله باباصفری
نام پدر: رمضانشهید عبدالله باباصفری
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر کارخانه
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/2/20
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای اصفهان


زندگینامه:
شهید عبدالله باباصفری به سال 1343 در خانواده ای مذهبی و زحمتکش در شهر شهید پرور رهنان پا به عرصه ی وجود گذاشت. دوران طفولیت را در زادگاهش و در دامان پاک و پر مهر خانواده اش سپری نمود. بعد از آن راهی سنگر علم و دانش گردید ولی به علت مشکلات و وضعیت مادی خانواده نتوانست ادامه ی تحصیل دهد. بر حسب نیازی که در خانواده می دید از همان دوران نوجوانی به کار و تلاش روی آورد و در کارخانه مشغول کار شد. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به خیل عظیم مردم انقلابی پیوست و به عضویت بسیج درآمد و روحیه شجاعت و غیرتش او را برای دفاع از اسلام و انقلاب راهی جبهه های جنگ نمود تا اینکه پس از به جا گذاشتن رشادت ها و دلاوری های زیاد سرانجام در آزادسازی خونین شهر در سن 18 سالگی از چشمه ی زلال شهادت سیراب گشت.


جلوه هایی از شهید:
عبد صالح و مطیع خداوند بود. بی ریا بودن، بی غرور و تکبر بودن، صفا و صمیمیت داشتن، کم حرف زدن، تواضع، هوش و استعداد، شجاعت و احترام به والدین از خصوصیات برجسته ی آن بزرگوار بود.


پیام شهید:
از شما ملت عزیز می خواهم که منافقان را سرکوب نمایید و از ولایت فقیه و روحانیت مبارز و پیرو خط امام پشتیبانی کنید. من خود کارگر ساده ای بودم، از همه ی کارگران می خواهم که کار خود را هر چه بیشتر و بهتر ادامه دهند و نگذارند که به کشورهای امپریالیستی وابسته شویم.


گلبرگ های خاطره:
مادر شهید: با توجه به اینکه شهید بسیار شجاع و دلیر بود نقل می کنند که در جبهه به علت عقب نشینی تاکتیکی که شده بود پیکر مطهر دو تن از رزمندگان اسلام که به فیض عظیم شهادت نایل آمده بودند، روی خاکریز مانده بود و کمتر کسی جرأت می کرد برای آوردن آن ها اقدام کند ولی شهید عبدالله با شجاعت و شهامت خاصی که داشتند، همراه با یکی دیگر از دریادلان رزمنده اقدام به آوردن آن پیکرهای مطهر نمودند و آنان را به پشت جبهه منتقل کردند.


تصاویر شهید:

شهید عبدالله باباصفری


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی