شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید منصور باباصفری
نام پدر: محمدعلیشهید منصور باباصفری
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: رهنان
شغل: سرباز
یگان اعزام کننده: نیروی زمینی ارتش
تاریخ شهادت: 61/1/5
محل شهادت: رقابیه
زیارتگاه: گلزار شهدای اصفهان


زندگینامه:
در سال 1341 در شهر رهنان به دنیا آمد. دوران تحصیلات ابتدایی را پشت سر گذاشت و بعد از آن به مدت 4 سال در کارخانه ی بافندگی مشغول کار شد. شهید از اوایل زندگی تا لحظه ی شهادت از تواضع و فروتنی خاصی برخوردار بود. با اوج گیری نهضت شب ها به خانه  نمی آمد و دایم در مبارزه ی همه جانبه با رژیم شاهنشاهی بود. با شروع جنگ به سربازی اعزام شد و پس از رشادت های زیاد به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
شهید به صله ی رحم اهمیت بسیاری می داد و در حد امکان سعی می کرد که به تمام آشنایان سر بزند. وی هیچ گونه حرف نابجا و رفتار ناشایست انجام نمی داد.


پیام شهید:
البته من به خاطر رضای خدا و امام و برای نجات کشورم به جبهه آمده ام، به هیچ وجه زور و اجباری در کار نبوده است و به طور داوطلب آمده ام. امیدوارم همه ی کسانی که بعد از من به جبهه می روند با روحیه ای عالی این جنگ را هر چه زودتر به نفع اسلام و کشور ایران به پایان رسانند و حکومت اسلامی را در عراق پیاده کنند. در ضمن من از پدر و مادرم می خواهم که برای من گریه نکنید چون ما هزاران جوان دیگر از دست داده ایم و تا کنون همه ی پدر و مادرهای آنان ثابت قدم بوده اند و اگر می توانید برای نماز و روزه ی من مقداری پول بدهید. در ضمن دوست دارم محل دفنم من تکیه ی شهدا باشد.


گلبرگ های خاطره:
از طرف پدر: فرزندم مطیع امر پدر و مادر خود و بسیار با محبت بود. در مواقعی که در منزل بود سعی می کرد در حد امکان به تمامی آشنایان و اقوام سر بزند. هیچ گاه حرف نابجا نمی زد و رفتار ناشایسته ای انجام نمی داد و با اینکه ما به او یادآور می شدیم که موقع جنگ است و اگر می خواهی بعداً سربازی برو، قبول نمی کرد و می گفت اسلام به ما احتیاج دارد، ما باید برای اسلام فداکاری کنیم.


تصاویر شهید:

شهید منصور باباصفری

شهید منصور باباصفری


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی