شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید حمیدرضا شمس ریزی
نام پدر: مهدیشهید حمیدرضا شمس ریزی
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: اصفهان
شغل: کارگر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/1/3
محل شهادت: عین خوش
زیارتگاه: مفقودالاثر (یادمان در گلزار شهدای اصفهان)


زندگینامه:
در سال 1341 در شهر شهید پرور اصفهان دیده به جهان گشود و در دامان پاک خانواده ای متعهد و مذهبی و زحمتکش تولد یافت. دوران خوش طفولیت را طی نمود و وارد دبستان گردید و برای کسب علم و دانش، پا به صحنه گذاشت و تا سوم راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت. پس از آن برای کمک به خانواده ی خود راهی بازار کار شد و از این طریق، به گذراندن چرخ زندگی شرافتمندانه ی خانواده کمک می نمود. با وجودی که برادر بزرگش در جبهه های جنگ به شهادت رسیده بود، ولی این جریان مانع از رفتن به جبهه ها نشد. بالاخره عشق به جبهه و جنگ او را به جبهه ها کشاند تا اینکه پس از رشادت ها و حماسه هایی که بارها در جبهه از خود بر جای گذاشت به آرزوی دیرینه اش رسید و شربت گوارای شهادت را نوشید.


جلوه هایی از شهید:
شهید جوانی مومن و خوش اخلاق بود. از دیگر خصوصیات بارز او صبر و قناعت را می توان نام برد.عزت نفس عجیبی داشت. در سخت ترین لحظات نیاز و احتیاج، به هیچ کس رو نمی زد و اهل مسجد و نماز جماعت بود.


پیام شهید:
در راه خدا با آنان که به جنگ و دشمنی با شما برمی خیزند، جهاد کنید و بدانید که زندگی دنیا جز بازیچه ای بیش نیست و اگر به خدا ایمان آورید و پرهیزگار شوید پاداش شما بهشت جاودان خواهد بود. پدر و مادر و برادران  خواهرانم نکند که حتی کمی هم از مرگ من ناراحت بشوید، چون اگر ناراحت شوید از کار خدا ناراحت شده اید.


گلبرگ های خاطره:
یکی از افراد خانواده ی شهید می گوید: بعد از مفقود شدن فرزند دیگرمان (مسعودرضا) به حمیدرضا گفتیم فعلاً به جبهه نرو و مشغول کارت باش. ولی ایشان در جواب گفتند: مشغول چه کاری باشم که بهتر از دفاع از انقلاب و میهن اسلامی باشد. حداکثر پیشرفت من در بازار این است که مثل فلان کاسب بازاری شوم، ولی این ها همه پیشرفت های دنیوی است و ارزشی ندارد. بالاخره طاقت نیاورد و کارش را رها کرد و به سوی جبهه شتافت و دیگر برنگشت.


تصاویر شهید:

شهید حمیدرضا شمس ریزی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی