شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مرتضی قاسمی
نام پدر: کاظمشهید مرتضی قاسمی
تاریخ تولد: 1318
محل تولد: جنیران
شغل: کارگر کارخانه
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 60/12/1
محل شهادت: چزابه
زیارتگاه: گلزار شهدای اصفهان


زندگینامه:
شهید حاج مرتضی قاسمی در تاریخ 1318/2/19 در خانواده ای مذهبی و کشاورز به دنیا آمد. مردی ساده، نیک سرشت، خوش ذوق و بسیار مهربان بود. بسیار زرنگ و باهوش بود و در حل مشکلات مردم کوشا بود. او در جوانی پدر خود را از دست داد، در سن 17 سالگی ازدواج کرد. پس از یک سال به سربازی رفت. در جریان انقلاب به خیل مبارزان پیوست و در تظاهرات بر علیه رژیم شاه شرکت می کرد. او در کارخانه ی ناسیونال کار می کرد و بسیج کارخانه او را به جبهه اعزام نمود. شهید حاج مرتضی قاسمی، شهیدی از تبار حسین (ع) و اسوه ی رشادت و شهامت بود.


جلوه هایی از شهید:
شهید حاج مرتضی قاسمی در همان اغاز زندگی عشق بسیاری به اباعبدالله الحسین و شهادت داشت تا جایی که موقع خواندن نماز شب بسیار گریه می کرد و از خدا طلب شهادت می نمود. و نیز به مسائل و شئونات اسلامی اهمیت زیادی می داد. همیشه سفارش به حفظ حجاب و ارزش زن می نمود و در نماز حالت خاصی داشت، علاقه ی زیادی به شرکت در مراسم دعای توسل و کمیل ابراز می داشت. تبسمی که در تمام لحظات زندگی در چهره اش دیده می شد، نشان دهنده ی حسن خلق، مدیریت و تدبیر او در رفع مشکلات منطقه و برادران مسلمان بود. او چراغ تابناکی است فراسوی همرزمانش و آنان که او را می شناسند.


پیام شهید:
عزیزان من به فکر آخرتتان باشید. با شما هستم ای فرزندانم، سعی کنید تا جوان هستید در راه عبادت خدا بکوشید و با عمل صالح خود خدا را خشنود کنید و توشه ای برای آخرت خود به دست آورید. کسی که از این دنیای فانی می رود در واقع مسافرت می رود، آن هم چه مسافرتی! ملاقات با خدا، با پیامبران، آیا با دست خالی، شرمنده نخواهید شد؟ ای همسر گرامی ام، حجابت را حفظ کن چون که دستور دین است و حجاب زن زیباترین زینت اوست.
ای عزیزانم، راه امام را دامه دهید، چنانکه با پیروی از ولایت، اعمال شما بیشتر مورد قبول واجب الوجود، خدای باری تعالی واقع می شود.
ای مسلمانان، نماز جماعت و بالاخص نماز جمعه ، این فریضه ی عبادی، سیاسی را به دست فراموشی نسپارید.


گلبرگ های خاطره:
شهید حاج مرتضی قاسمی در منطقه ی چزابه در حالی که بعثیان عراقی آن منطقه را به توپ و تانک بسته بودند با برادرزاده خود در عملیات بودند. ایشان با دلیری و رشادتی که داشت، با گام هایی استوار و با عشق به وصال خداوند شتافت و در اوج درگیری با ضرب گلوله ی دشمن شهد شیرین شهادت را نوشید. همچینین برادرزاده ی ایشان رحمت الله قاسمی نیز در همین عملیات به مقام شامخ شهادت نایل گردید.


تصاویر شهید:

شهید مرتضی قاسمی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی