شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مرتضی سلطانی
نام پدر: نصراللهشهید مرتضی سلطانی
تاریخ تولد: 1333
محل تولد: رهنان
شغل: حسابدار شرکت ساختمانی
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/2/16
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید مرتضی سلطانی در سال 1333 در شهر رهنان دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در آن جا به پایان رساند و در سال 1357 به عنوان حسابدار یک شرکت ساختمانی مشغول به کار شد. وی در سال های مبارزه با رژیم ستمشاهی ضمن پخش اعلامیه ها و وارهای انقلابی به بینش خود وسعت می داد. بعد از شروع جنگ از طریق بسیج خود با به جبهه ها رساند و عاقبت در تاریخ 61/2/16 در عملیات بیت المقدس در منطه ی خرمشهر به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
از خصوصیات بارز شهید صبر و بردباری و گذشت، امانتداری و درستکاری، محبت به اطرافیان و دوستان، کم حرفی، پر هیز از دروغ و تهمت، مبارزه با بی عدالتی و کج اندیشی و دفاع از حق و حقیقت بود. با پدر و مادر چون هدیه ای الهی برخورد می کرد. با روحانیون در خط انقلاب الفتی خاص داشت. او اوقات فراغت را اکثراَ به مطالعه ی قرآن و دعا و نهج البلاغه و تفسیر قرآن می پرداخت.


پیام شهید:
پروردگارا ما چون صدای منادی، که خلق را به ایمان می خواند شنیدیم، اجابت کردیم. خداوندا مرگم را شهادت در راه خودت قرار بده. کسی می تواند از این دنیا دل بر کند که فرصتی برای فکر کردن داشته باشد و خودش را که میوه ی هستی است برای امور دنیوی که ریشه های او را تشکیل می دهد خرج نکند، سعی کنیم جایی و برای هدفی خرج بشویم که ارزش آن را داشته باشد.


گلبرگ های خاطره:
یکی از همرزمان شهید نقل می کند: او پشتکار خاصی داشت. در یکی از مناطق عملیاتی جمعاَ شش نفر بودیم که باید هر چه سریعتر برای خود سنگری تهیه می نمودیم، ولی به دلیل نامساعد بودن هوا و نبودن امکانات موفق به ساختن سنگر محکمی نشدیم ولی مرتضی تک و تنها شروع به کندن سنگر نمود و آنقدر زمین را کند تا به سنگ بزرگی رسید. به او گفتیم ولش کن. با این سنگ بزرگ دیگر این سنگر، سنگر بشو نیست. ولی او در جواب گفت: اگر نتوانیم با این مشکل کوچک مبارزه کنیم فردا با مشکلات زندگی نمی توانیم مبارزه کنیم. خلاصه با کمک همدیگر توانستیم آن سنگ را بیرون آورده و سنگر محکمی برای خود تهیه نماییم.

تصاویر شهید:

شهید مرتضی سلطانی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی