شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید نادر پور بندری
نام پدر: عباسشهید نادر پور بندری
تاریخ تولد: 1338
محل تولد: آبادان
شغل: سرباز
یگان اعزام کننده: ارتش
تاریخ شهادت: 61/2/16
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید نادر پور بندری به سال 1338 در خانواده ای متعد، مذهبی و زحمتکش در شهر آبادان چشم به جهان گشود. دوران طفولیت را در دامان پاک خانواده پشت سر گذاشت. در سن 7 سالگی راهی سنگر علم و دانش گردید و تا سال سوم دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشت. شهید پس از شروع جنگ تحمیلی برای انجام خدمت مقدس سربازی وارد ارتش شد و به جبهه های غرب دزفول منتقل گردید. او در چند عملیات از جمله فتح المبین و بیت المقدس شرکت داشت و سرانجام در همین عملیات (بیت المقدس) شربت گوارای شهادت را نوش جان کرد.


جلوه هایی از شهید:
محبوب، مهربان، شجاع، نوعدوست، مظلوم، خوشرفتار و خوش اخلاق بود. احترام به والدین از خصوصیات بارز آن عزیز بود.


پیام شهید:
بر شما جنگ و جهاد واجب شد در حالی که این فرمان بر شما گران و سنگین و مورد کراهت شماست، ولی بدانید که چه بسا چیزی را که ناگوار و مکروه می دانید در حقیقت به نفع شماست. بالعکس شما می پندارید که شهیدان راه خدا مرده اند، نه، بلکه زنده به حیات ابدی هستند و در نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود.


گلبرگ های خاطره:
یکی از همرزمان شهید نقل می کند: نادر روحیه ی شجاعت، ایثار و فداکاری بالایی داشت. یک بار من با عده ای از بچه ها با یک ماشین اشتباهی به منطقه ی عراقی ها رفته بودیم. در حالی که ماشین زیر آتش سنگین عراقی ها قرار گرفته بود، دو نوجوان بسیجی را دیدیم که یگان خود را گم کرده بودند. توقف کوتاهی کردیم و یکی را سوار نمودیم ولی به علت تیراندازی شدید دشمن موفق به سوار کردن دومی نشدیم. پس از بازگشت نادر مرتباَ اظهار ناراحتی می کرد و متأثر بود از اینکه نتوانسته بودیم آن نوجوان را نجات دهد. این بود که سوار موتور شد و با سرعت به آن منطقه رفت و با هر زحمتی که بود آن نوجوان بسیجی را نجات داد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی