شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمدعلی شریفی
نام پدر: سیف الله شهید محمدعلی شریفی
تاریخ تولد: 1334
محل تولد: رهنان
شغل: نظامی
یگان اعزام کننده: ارتش
تاریخ شهادت: 59/9/13
محل شهادت: جنوب
زیارتگاه: تخت فولاد اصفهان


زندگینامه:
افسر شهید محمدعلی شریفی در سال 1334 در خانواده ای مذهبی در شهر رهنان پا به عرصه ی گیتی نهاد. ایشان پس از به پایان رساندن تحصیلات متوسطه وارد دانشکده ی افسری گردید. در آنجا با کسب لیسانس علوم نظامی به درجه ی ستوان دومی نایل گشت. در سال 1359 ازدواج نمود. 6 ماه پس از ازدواج با شروع جنگ تحمیلی، او که خود را خادم ملت می دانست برای انجام وظیفه عازم جبهه شد. مدت 20 روز پس از اعزام به جبهه مجروح شد و پس از انتقال وی به تهران به لقای پروردگار شتافت.


جلوه هایی از شهید:
رفتارش کاملاً اسلامی بود. قلبی رئوف داشت. تشییع جنازه ی پر افتخار او با حضور افسران و فرماندهان و سربازان و قاطبه مردم، نشانگر شخصیت اسلامی و انسانی آن شهید عزیز بوده است.


پیام شهید:
هرچند وصیت نامه ای مکتوب برجای نگذاشت اما در مکان های مختلف و زمان های مناسب، سخنانی گهربار داشت. شهید محمدعلی که خود ورزشکار بود؛ ورزش را وسیله می دانست و نه هدف. در واپسین لحظات عمر خویش که با ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا قرین بود وقتی مداح از قول امام حسین (ع) گفت: «هل من ناصر ینصرنی» شهید محمدعلی گفت: ندای حسین (ع) را لبیک می گویم.


گلبرگ های خاطره:
یکی از همرزمان شهید نقل می کند: یک روز در جبهه شهید شریفی به من گفت جناب سروان محل استقرار ما دقیقاً روبروی چند خانه ی تیمی است که مجهز به انواع سلاح های سبک و نیمه سنگین می باشد. و من از این موضوع خیلی رنج می برم. ان شاء الله تصمیم دارم امشب به صورت خزیده هم که شده بروم و یک نارنجک در آن خانه ی تیمی بیندازم. در حالی که این کار از وظایف ما نبود. خلاصه ایشان پس از گرفتن وسایل مورد نیاز به حقیر گفتند یک اورکت هم به من بده زیرا برای خزیدن مورد نیاز است. سپس به خانواده اش در اصفهان تلفن زد و خداحافظی کرد و از ما هم خداحافظی کرد و رفت، طولی نکشید که پیغام رسید، جناب سروان شریفی ترکش خورده بلافصله به بیمارستان آبادان منتقل شد و سرانجام به فیض عظیم شهادت نایل آمد.


تصاویر شهید:

شهید محمدعلی شریفی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی