شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید حسن علی عسگری
نام پدر: ابوالقاسمشهید حسن علی عسگری
تاریخ تولد: 1346
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/12/5
محل شهادت: جزیره ی مجنون
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
حسن علی عسگری در سال 1346 در شهر رهنان در خانواده ای مذهبی و مستضعف به دنیا آمد. به علت مشکلات خانوادگی تا سال چهارم ابتدایی بیشتر درس نخواند و ابتدا به شغل موزائیک سازی وسپس ریخته گری روی آورد.
در زمان تحصیل به محض رسیدن به خانه در تمام امور به مادر و پدر کمک می کرد. کارهای خانه را انجام می داد و برای پدر غذا به صحرا می برد. مهر و محبت عجیبی داشت. در سن 9 سالگی به عبادت و راز و نیاز بیشتر اهمیت می داد و هماهنگ با اهداف انقلاب و امام امت بود. بدون اذن پدر و مادر کاری انجام نمی داد. به کسی پرخاش نمی کرد، دل کسی را نمی آزرد. یک بار به کردستان اعزام شد و دیگر بار در عملیات خیبر در جزیره ی مجنون شرکت کرد و در همان عملیات به فیض شهادت نایل شد و بدن مطهرش بعد از 12 سال به زادگاهش منتقل و در گلزار شهدای رهنان دفن شد.


 جلوه هایی از شهید:
پدرش گفت : حسن چشم و چراغ خانه و خانواده بود. همه از اخلاق و روحیات او سخن می گفتند. اهل زار و نیاز نیمه شب بود و دعا به جان امام و رهبر می کرد. همیشه خنده رو و خوش برخورد بود. غم خود را بروز نمی داد. از کمک به دیگران دریغ نمی کرد و اهل کار خیر بود.


پیام شهید:
همیشه پیرو خط امام باشید و اطاعت از ولایت فقیه کنید. در مراسم دعا شرکت جویید. پدر و مادرم، اگر من شهید شدم، افتخار کنید و برای شهادت من گریه نکنید که دشمنان شاد نشوند بلکه گریه برای امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) باشد، چرا که خون من از خون قاسم و علی اکبر و دیگر جوانان رنگین تر نیست.


گلبرگ های خاطره:
روز قبل از اعزام همراه با پسر دایی خود محمود اعتصامی به خانه ی خواهر خود رفت و ضمن گفت و گو، با نگاهی محبت آمیز و لبخند، چندین مرتبه به شوخی و جدی گفتند ما دیگر بر نمی گردیم و حلالیت طلبیدند و دست و روبوسی کردند و برای همه ی ما مسجل شد که اینها در حال و هوای دیگری هستند و رفتند و هر دو به فیض شهادت نایل آمدند.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی