شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید جعفر اعتصامی
نام پدر: سید کاظمشهید سید جعفر اعتصامی
تاریخ تولد: 1346
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/5/15
محل شهادت: جبهه ی غرب
زیارتگاه: مفقودالاثر


زندگینامه:
وی در سال 1346 در یک خانواده ی مذهبی در شهر رهنان چشم به جهان گشود و پس از گذراندن دوران کودکی، در سن 7 سالگی روانه ی دبستان گردید و پس از گذراندن مقطع ابتدایی و راهنمایی به علت فقر مادی به کار مشغول شد. او در سال 1361 در سن 15 سالگی آموش نظامی را در پادگان غدیر اصفهان فرا گرفت. پس از فراگیری آموزش به کردستان اعزام گردید و مدت 3 ماه به نبرد با دشمنان پرداخت، سپس به اصفهان برگشت و به تحصیلات خود ادامه داد، تا اینکه برای دومین بار در تاریخ 62/4/1 با جمعی از دوستان به جبهه های جنوب کشور اعزام و در گردان امام حسین (ع) مشغول خدمت شد. با آغاز عملیات والفجر 2 وارد عملیات گردید و به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
از زبان مادر مهربانش چنین شنیدم: بسیار مهربان و رئوف بود و در تمام نمازهای جماعت شرکت می کرد و همیشه دعای جوشن کبیر را تلاوت می کرد. چهره ی شاد و خندانی داشت و دوستانش وقتی با او بودند احساس آرامش می کردند چون او از آنان دلجویی می کرد.


پیام شهید:
ایشان خطاب به پدر خویش که به او گفتند: شما که به جبهه رفته اید پس در خانه بمان تا من به نبرد دشمنان اسلام بروم، گفتند: هر کس باید جواب عمل خویش را بدهد، شما برای خودتان به جبهه می روید و حسنات برای آخرت می جویید و من هم برای خودم و برای رسیدن به قرب خداوند متعال می روم. از هر کس درباره ی عملی که انجام داده است سوال و پرسش می شود.


گلبرگ های خاطره:
آن روز که جعفر و همرزمانش بعد از ماه ها در کوهستان های کردستان سرگرم مبارزه بودند برای چند روز مرخصی به شهر آمده بودند، لباس های رزم را از تن در آورده و در گوشه ای در کنار اتوبوس ها ایستاده بودند تا حرکت کنند، در این هنگام بود که با شنیدن صوت خوش شهید حاج حسین خرازی، متوجه او شدند و به طرف او حرکت کردند. از شهید حسین خرازی شنیدند که در پیرانشهر عملیات خواهد بود، لذا دوباره لباس رزم بر تن کرد. در تاریخ 62/4/29 هواپیماها در فرودگاه سنندج فرود آمدند و لشکریان الله را به پیرانشهر منتقل کردند. آنان نیز بعد از چند ساعت سوار با هواپیما شدند و در منطقه ی عملیاتی پیرانشهر پیاده شدند. در حال و هوای دیگری بودند، با خدای خود در سخن بود، عملیات آغاز شد و در آن عملیات شهید شدند.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی