شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محسن تقی یار
نام پدر: اکبرشهید محسن تقی یار
تاریخ تولد: 1342
محل تولد: رهنان
شغل: راننده
یگان اعزام کننده: ژاندارمری
تاریخ شهادت: 61/11/24
محل شهادت: دهلران
زیارتگاه: مفقودالاثر

زندگینامه:
محسن تقی یار در شهریور ماه سال 1342 همزمان با شروع نهضت انقلاب اسلامی ایران، در خانواده ای مذهبی در شهر رهنان متولد گردید و مصداق این گفته ی امام راحل شد که فرمودند: سربازان من فعلاً در دامن مادرهایشان هستند و روزی برسد که ان ها دست بیگانگان را از ایران قطع نمایند و اسلام پیروز شود.
وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در شهر رهنان به پایان برد و پس از آن مشغول کار شد. چون عشق خدمت به کشور را داشت پیراهن مقدس سربازی را بر تن کرد. پس از طی دوره ی آموزش، به شیراز منتقل شد. اما به صورت داوطلبانه عازم جبهه های جنگ حق علیه باطل شد و سرانجام در بهمن ماه سال 1361 در منطقه ی دهلران مفقود الاثر گردید.


جلوه هایی از شهید:
او در طول زندگی خود همه ی اعضای خانواده و دوستان را مجذوب اخلاق و رفتار خود ساخته بود. وی اکثر کارهایش را خودش انجام می داد و هرگز از کسی نمی خواست که کاری برایش انجام دهد و این یکی از جلوه های این شهید عزیز بود، مهمترین جلوه ی همه ی شهیدان گذشت از جان است که بهترین هدیه ی الهی می باشد.


پیام شهید:
انقلاب هنوز پیروز نشده بود، او با اینکه هنوز نوجوان بود در اکثر راهپیمایی ها و تظاهرات حضور داشت. کم کم پیروزی انقلاب نزدیک شد، امام پس از سال ها تبعید به کشور بازگشت. او که عاشق دیدار امام بود بدون اینکه خانواده را مطلع سازد به قم رفت. چون سن وسال او کم بود همه ی فامیل نگران او بودند و گروهی به دنبال او رفتند و او را در شهر قم، در حرم مطهر حضرت معصومه  (س) پیدا کردند و می خواستند او را برگردانند اما او گفته بود حالا که تا اینجا آمده اید صبر کنید تا به دیدار امام برویم، آن ها هم قبول کردند و سرانجام موفق به دیدار امام شدند.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی