شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید ناصر تیرانی
نام پدر: عباسشهید ناصر تیرانی
تاریخ تولد: 1344
محل تولد: رهنان
شغل: قاب ساز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/4/23
محل شهادت: جنوب بصره
زیارتگاه: مفقودالاثر


زندگینامه:
مفقود همیشه جاودان، ناصر تیرانی به سال 1344 در خانواده ای محروم در شهر شهید پرور رهنان دیده به جهان گشود. دوران طفولیت را در کنار خانواده و در زادگاهش گذرانید و با تمامی مشکلات زندگی آشنا شده و مأنوس گردید. دوران کودکی را با تحصیل علم و دانش شروع نمود و تا سال سوم راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت. همزمان با تحصیل و بعد از آن برای کمک به خرج خانواده (با توجه به اینکه فرزند بزرگ خانواده بود) به کار و تلاش شبانه روزی پرداخت و در حرفه ی قاب سازی مشغول گردید. پس از آغاز جنگ تحمیلی شور و شوق رفتن به جبهه وجودش را فرا گرفت و از طریق بسیج به خطوط مقدم جبهه اعزام و پس از حدود یکسال جانبازی و فداکاری در تاریخ 61/4/23 در عملیات رمضان به آرزوی دیرینه اش رسید و مفقود گردید.


جلوه هایی از شهید:
انسانی خوشرفتار و خوش برخورد بود. بسیار احترام به والدین خود می گذاشت و هیچ گاه مردم آزاری نمی کرد. روحیه ی تعاون و همکاری و ایثار داشت و عاشق انقلاب و امام و جبهه بود.


پیام شهید:
مفقودالاثر ناصر تیرانی مدت یکسال در جبهه بود. او در نامه هایی که به خانواده ی خود می نوشت تأکید می کرد که ما باید در راه انقلاب و دفاع از میهن اسلامی کوشا باشیم و هیچ گاه بیگانه ای را در کشور خود راه ندهیم. با استبداد و زورگویی مبارزه کنیم. به خانواده خود همیشه اصرار داشت نمازتان به موقع خوانده شود و کمک به محرومین و مستضعفان را همیشه در نظر بگیرید.


گلبرگ های خاطره:
شهید چون با زبان عربی آشنا بود یک بار در جبهه، در موقع برگشت، به زبان عربی با نگهبان عراقی صحبت می کند و به او نزدیک می شود چنانکه فرد عراقی فکر می کند او نیروی خودی است و به او نزدیک می شود. نگهبان عراقی غافلگیر می شود و ناصر تیرانی او را اسیر کرده و به سنگر عقبه می آورد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی