شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید حسن حسینی
نام پدر: ابوالقاسمشهید سید حسن حسینی
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/4/23
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: مفقودالاثر


زندگینامه:
شهید سید حسن حسینی در تیرماه سال 1343 در شهر رهنان در خانواده ای مذهبی و فقیر به دنیا آمد. پس از گذراندن دوران کودکی در سن 7 سالگی پا به محیط مدرسه نهاد و تا کلاس پنجم ابتدایی را خواند. پس از اتمام دوره ی ابتدایی در کارخانه ی موزائیک سازی مشغول کار شد. در سال 1357 که اوج انقلاب اسلامی بود در تظاهرات شرکت می کرد و تا آنجایی که می توانست فداکاری می کرد و شب ها هم به نگهبانی در مساجد می پرداخت تا اینکه به پیروزی رسید. پس از گذشت چند ماهی از جنگ تحمیلی با رفتن به جبهه ندای هل من ناصر امام را جواب داد و به دفاع از انقلاب و اسلام پرداخت. سرانجام در تیرماه سال 61 پس از شرکت در عملیات در منطقه ی شلمچه به دیدار حق شتافت.


جلوه هایی از شهید:
از نظر اخلاقی فردی خوش اخلاق و مومن بود. همیشه به خواهرانش سفارش حجاب را می نمود و می گفت از شما می خواهم که تا آنجایی که ممکن است نمازتان را سر وقت و با جماعت بخوانید و روزهای جمعه هم برای اقامه فریضه نماز جمعه به مصلی نماز جمعه بروید.


پیام شهید:
پدر و مادرعزیز ناراحت نباشید، من پیش رزمندگان راحت هستم و هیچ وقت اسلام را با مال و فرزند عوض نکنید و بدانید که پول و پست و مقام در این دنیا ارزشی ندارد. از شما پدر و مادر عزیزم که این همه محبت نسبت به من دارید بسیار سپاسگزارم. ان شاءالله فرزندی با شخصیت و آبرومند برای شما خانواده ی عزیزبوده باشم.


گلبرگ های خاطره:
تا زمان شهادت در تمام عملیات ها به جز عملیات خرمشهر شرکت کرده بود. یادم می آید که هنگام شروع عملیات خرمشهر او در مشهد مقدس بود و به محض شنیدن خبر عملیات از مشهد به اصفهان آمد و عازم جبهه شد. در یکی از روزها سرگرم ساختمان سازی بودیم که ایشان متوجه شد قرار است عملیاتی صورت گیرد، دست از کار کشید و گفت جنگ مهمتر است و برای من دشوار است که اینجا مشغول ساختن خانه باشم و دوستان جان خود را نثار کنند. او کار را رها ساخته و عازم جبهه ی جنگ شد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

  • محمد صادقیان
  • سلام طبق سنوات گذشته مراسم شبی با شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس امسال  هم در مورخه1395.06.05  شام دوشنبه در گلزار شهای رهنان  توسط هییت جوانان فاطمیه و هییت فاطمیه برگزار میگردد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی