شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمدتقی آقابابایی
نام پدر: رجبعلیشهید محمدتقی آقابابایی
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: شهر ری
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/11/18
محل شهادت: جنوب فکه
زیارتگاه: مفقودالاثر


زندگینامه:
شهید محمدتقی آقابابایی در سال 1341 در یک شب زمستانی در شهر ری به دنیا آمد. او دارای هوش و استعداد خوبی بود و مشکلات زندگی را درک می کرد و با سختی و رنج زیادی بزرگ شد. دوران کودکی را در زادگاهش گذراند و به علت اینکه پدرش در ذوب آهن اصفهان شاغل بود ایشان نیز همراه پدر به اصفهان آمد و دوران پس از کودکی را در اصفهان گذراند. دوران ابتدایی را در مدرسه ی مهریار خیابان طالقانی سپری کرد و وارد دوره ی جدیدی از زندگی شد. ایشان به علت آگاهی از وضع خانواده بعد از مدرسه کار می کرد و با موفقیت دوران راهنمایی را گذراند و وارد دبیرستان شد. در این زمان که جنگ به اوج شدت خود رسیده بود به جبهه اعزام شد تا همراه با رزمندگان به نبرد علیه باطل بپردازد.


جلوه هایی از شهید:
از خصوصیت های ویژه این شهید می توان به ادای نماز اول وقت اشاره نمود. از کمک به دیگران و خانواده دریغ نمی ورزید و هم اکنون آشنایان او را به نیکی یاد می کنند.


پیام شهید:
پیام شهید دعا برای سلامتی و فرج امام زمان و سلامتی امام بود. او می گفت: اگر 3 برادر دیگرم کوچک نبودند آن ها را نیز با خود به جبهه می بردم تا از اسلام و قرآن و کشورمان دفاع کنیم و در آخر طلب عفو و بخشش از پدر و مادر دارم.


گلبرگ های خاطره:
پدر  مادرم به علت اینکه به درس خواندن او علاقه داشتند و در ضمن در امرار معاش نیز به آن ها کمک می کرد مانع جبهه رفتن او می شدند. یادم هست فردای آن شب که می خواست به جبهه برود بعد از خواندن نماز و دعای توسل به مادرم گفت: اگر مانع من شوید در روز قیامت شما را نمی بخشم. فردا صبح بود که آمد و گفت: من خواب دیدم که در جهه هستم و فرمانده جلو آمد و با من دست داد و گفت چرا دیر آمدی. این بود که دیگر درنگ را جایز نداست و داوطلبانه به جبهه رفت.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی