شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید جواد پشت مسجدی
نام پدر: سید مرتضیشهید سید جواد پشت مسجدی
تاریخ تولد: 1342
محل تولد: رهنان
شغل: استیل ساز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/4/25
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: مفقودالاثر


زندگینامه:
سید جواد در سال 1342 در خانواده ای مذهبی و متدین در رهنان چشم به جهان گشود و بعد از گذراندن دوران طفولیت پا به مدرسه گذاشت و دوران ابتدایی و راهنمایی را گذراند و سپس به درس قرآن روی آورد. پس ازاینکه تصمیم گرفت به جبهه برود با رضایت پدر و مادر به جبهه اعزام شد. چند بار به جبهه رفت و آخرین بار که به مرخصی آمد 15 روز به مشهد مقدس مشرف شد و بعداً به جبهه بازگشت و در حمله ی رمضان سال 61 مفقود شد.


جلوه هایی از شهید:
شهید اخلاق نیکو وپسندیده ای داشت. با ایمان بود. با پدر و مادر با مهربانی رفتار می کرد و در کارهای روزمره با آنها همکاری می کرد. نماز را به وقت می خواند و روزه می گرفت. بسیار علاقه به قرآن خواندن داشت.


پیام شهید:
عروسی من در جبهه و عروس من شهادت است. صدای غرش گلوله ی توپ و خمپاره عقد مرا خواهند خواند. با پوششی از خون گرم و سرخ، خود را برای معشوقم الله تعالی آرایش خواهم کرد. در غلغله ی شادی مسلسل ها و بارش نقل سربی در حجله ی سنگر، عروس شهادت را به آغوش خواهم کشید و در همهمه ی تشیع کنندگان پیکرم که اتومبیل حامل تابوتم را گلبارن می کنند و با مشت های گره کرده و بانگ تکبیر آن را تا منزلگه عشق بردرقه خواهند کرد، عروسی من شهادت است. سلام بر امام امت و سلام بر مردم خوب و مومن. سلام بر پدر بزرگوارم که اسوه ی مقاومت است. سلام بر مادر مهربانم که اگر جنازه ی پسرش را به دستش بدهند خود با کمال رضایت و سپاس و شکر، در قبر می گذارد.


گلبرگ های خاطره:
برادر شهید: در عملیات رمضان در دو گردان جدا از هم بودیم. من و شهید در خط مقدم همدیگر را ملاقات کردیم. در سنگر با هم نشسته بودیم که ناگهان تیری به رزمنده ای که کنار ما نشسته بود اصابت کرد. جواد به من گفت: بهتر است کنار هم نباشیم تا اگر گلوله ی خمپاره ای یا توپی این نزدیکی به زمین خورد دو نفری با هم آسیب نبینیم و بتوانیم خدمت بیشتری به رزمندگان انجام دهیم. جواد در همین عملیات و در درگیری با دشمن به شهادت رسید و مفقود گردید.


نقل از همسنگر شهید: پیش از عملیات رمضان در منطقه ی خرمشهر به دیدار ایشان رفتیم. آن شب که ما در جبهه ماندیم آتش دشمن زیاد بود ولی سید از روحیه ی عالی و خوبی برخوردار بود و به ما نیز روحیه می داد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

  • احسان مسجدی
  • خدابیامرزدت عمو

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی