شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید تقی حسینی
نام پدر: سید رضاشهید سید تقی حسینی
تاریخ تولد: 1349
محل تولد: رهنان
شغل: آزاد
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/4
محل شهادت: ام الرصاص
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
سید تقی در سال 1349 در رهنان متولد شد و پس از طی دوران کودکی وارد مدرسه شد و چند سالی تحصیل کرد و پس از آن به دلیل ضعف مالی ترک تحصیل نمود و به شغل آزاد پرداخت و با شروع جنگ در کارهای مذهبی و مسجد فعالیت داشت و از سال 63 وارد جبهه های جنگ شد. پس از دو سال که در عملیات های متعددی شرکت کرد، در سال 65 در منطقه ی ام الرصاص به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد و پیکر ایشان مفقود گردید و بالاخره در سال 74 به وطن بازگشت.


جلوه هایی از شهید:
اخلاق ایشان خیلی بود. به نماز و واجبات اهمیت زیادی می داد. به والدین خود احترام می گذاشت و هیچ گاه درشتی نمی کرد. صله رحم می کرد و به تمام فامیل سر می زد و عاشق جبهه بود و همیشه سعی می کرد که زود به جبهه مراجعت کند و صحنه را خالی نگذارد. هیچ گاه جلوتر از پدر و مادر و بزرگترها شروع به غذا خوردن نمی کرد و به همه احترام  می گذاشت.


گلبرگ های خاطره:
پدر شهید: شبی شهید را در خواب دیدم، شهید فرمود که اینقدر برای من ناراحت نباشید و گریه نکنید، جای من بسیار خوب است و اینجا راحت هستم، شما خودتان را ناراحت نکنید. من به آروزی خود رسیده ام.
پس از اینکه مفقود شد یکی از رفقای ایشان مقداری پول برای خانواده آوردند و گفتند که این پول را شهید به من داده بود و گفته بود به پدرم بدهید و بگویید خمس آن را بدهد و بعد آن را خرج کند. سفارش به نماز و روزه و انجام واجبات می کرد و در وداع آخر گفت که من برای دفاع از اسلام و دین می روم و به فرمان امام خمینی به جبهه اعزام می شوم و گمان نمی کنم برگردم و این آخرین دیدارم با شماست و با تمام افراد خانواده خداحافظی کرد و به جبهه رفت.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی