شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید حسین تقی یار
نام پدر: حسنشهید حسین تقی یار
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: ریخته گر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/4/10
محل شهادت: ام الرصاص
زیارتگاه: مفقودالاثر


زندگینامه:
شهید حسین تقی یار در سال 45 در رهنان در یک خانواده ی مذهبی دیده به جهان گشود. پدرش مردی نیکوکار بود و مردم به او احترام می گذاشتند. حسین درس دین و اخلاق را از پدر آموخت و تا سال چهارم ابتدایی تحصیل کرد و به شغل ریخته گری پرداخت و بعد از مرگ پدر مسئولیت خانواده بر دوش او گذاشته شد. از 17 سالگی وارد جبهه ها شد ولی چون برادرش سرباز بود او به خانه برگشت و بعد از انجام سربازی برادر، ایشان به انجام خدمت سربازی در سپاه مشغول شد و در قسمت تخریب و غواصی خدمت کرد. پس از یکسال و نیم حضور در جبهه در منطقه ی ام الرصاص مفقود گردید.


جلوه هایی از شهید:
ایشان فردی مردم دار بود. به پدر و مادر و بستگان احترام زیادی می گذاشت. برای عبادت و نماز شب و نماز سر وقت ارزش زیادی قایل بود.


پیام شهید:
پیام من به شما جوانان این است که تا آخرین نفس در راه جهاد فی سبیل الله بجنگید و اگر به شهادت رسیدید به مقام و منزلت جاویدی دست یافته اید. امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید و نماز جمعه را در هر حال از یاد نبرید.


گلبرگ های خاطره:
مدت زیادی بود که از ایشان خبری نداشتیم و در محله شایعه شده بود که شهید شده است و همسایگان و دیگران گروه گروه به خانه ی ما می آمدند ولی چیزی نمی گفتند و ما از همه جا بی خبر بودیم تا اینکه پسر دایی ام برای کسب اطلاع به اهواز رفت، هنگامی که برگشت شهید تقی یار نیز زنده و سرحال با او به خانه آمد. وقتی که در زدند مادرم در را باز کرد او مادر را بغل کرد و گفت شهید زنده آمد. مادرم بی خبر از اتفاقات گذشته گفت چه حرف ها می زنی پسرم. از صحنه ای که پیش آمد همه خندیدیم و از بازگشت او خوشحال شدیم.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی