شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

سردار شهید اصغر تقی یار
نام پدر: حسنشهید اصغر تقی یار
تاریخ تولد: 1339
محل تولد: رهنان
شغل: کشاورز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/4
محل شهادت: ام الرصاص
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
قبل از انقلاب با اشرار و گروه های ضد انقلاب با قاطعیت برخورد می کرد. با شروع جنگ خود را به صحنه ی نبرد رسانید و در جبهه های مختلف و عملیات های مختلف مشغول خدمت شد. او تنها کمک و مددکار پدر و مادر بود چرا که دو برادر دیگر او از نظر جسمی بیمار بودند و توانایی فعالیت نداشتند. ابتدا در لشکر کربلا با مسئولیت محور انجام وظیفه کرد و در مسئولیت های نظامی به خوبی انجام عمل نمود و سپس در لشکر امام حسین (ع) در مسئولیت معاون گردان امام رضا (ع) در عملیات کربلای 4 به مقام والای شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از مدت ها و در سال 1380 به میهن بازگشت و در گلزار شهدای شهر رهنان برای همیشه آرام گرفت.


جلوه هایی از شهید:
بعد از انقلاب با اشرار و گروه های ضد انقلاب با کمال قاطعیت برخورد می کرد. روحیه ای قوی و متین داشت. اخلاق او بسیار خوب بود. از دروغ و غیبت بسیار بدش می آمد.


گلبرگ های خاطره:
خاطره ای در مورد مجروح شدن شهید: ایشان در عملیات فتح المبین و همچنین در عملیات دیگری چند بار به شدت مجروح شد ولی به هیچ کس نگفت. مدت ها بود ایشان در بیمارستان بستری بود و ما هیچ گونه اطلاعاتی نداشتیم. حتی در یک مورد پس از مجروح شدن وقتی به منزل آمد زنگ در را زد، پدرش رفت و در منزل را باز کرد گفتم: کی بود؟ گفت:اصغر بود. گفتم پس چرا نیامد داخل. گفت که اصغر به من گفت شما برو و من الان می آیم. (چون ایشان مجروح بودند مدتی طول می کشید تا وارد منزل شد) بدون اینکه به مادر یا پدر بگوید مجروح هستم مدتی را پیش ما نشست و بعد هم رفت و خوابید و موقعی که پاهایش را نگاه کردیم دیدیم به شدت مجروح شده و حاضر نبود حتی به پدر و مادرش هم موضوع زخمی بودن خود را بگوید.
خاطره از خود شهید:  در جبهه ی فاو – ام القصر برای دفاع از انقلاب اسلامی مشغول پدافند بودیم. قسمتی بود که فاصله ی ما با دشمن کم می شد و به آن پدفاو می گفتند. محلی بسیار خطرناک و محل فرود خمپاره و گلوله های دیگر دشمن بود. گاهی شب ها از طرف مهندسی رزمی لشکر جهت انجام عملیات مهندسی یک لودربه پد اعزام می شد و من همراه آن جهت راهنمایی و کمک نمودن می رفتم، راننده ی لودر زیر باران گلوله آرام و با شجاعت خاصی بی هراس مشغول کار خود بود.


تصاویر شهید:

شهید اصغر تقی یار


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

ایشان سال 1380 پیدا شده و اکنون در گلستان شهدای رهنان ارمیده اند.

پاسخ:
سلام و سپاس؛ اصلاح شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی