شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

سردار شهید اصغر تقی یار
نام پدر: حسنشهید اصغر تقی یار
تاریخ تولد: 1339
محل تولد: رهنان
شغل: کشاورز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/4
محل شهادت: ام الرصاص
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
قبل از انقلاب با اشرار و گروه های ضد انقلاب با قاطعیت برخورد می کرد. با شروع جنگ خود را به صحنه ی نبرد رسانید و در جبهه های مختلف و عملیات های مختلف مشغول خدمت شد. او تنها کمک و مددکار پدر و مادر بود چرا که دو برادر دیگر او از نظر جسمی بیمار بودند و توانایی فعالیت نداشتند. ابتدا در لشکر کربلا با مسئولیت محور انجام وظیفه کرد و در مسئولیت های نظامی به خوبی انجام عمل نمود و سپس در لشکر امام حسین (ع) در مسئولیت معاون گردان امام رضا (ع) در عملیات کربلای 4 به مقام والای شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از مدت ها و در سال 1380 به میهن بازگشت و در گلزار شهدای شهر رهنان برای همیشه آرام گرفت.


جلوه هایی از شهید:
بعد از انقلاب با اشرار و گروه های ضد انقلاب با کمال قاطعیت برخورد می کرد. روحیه ای قوی و متین داشت. اخلاق او بسیار خوب بود. از دروغ و غیبت بسیار بدش می آمد.


گلبرگ های خاطره:
خاطره ای در مورد مجروح شدن شهید: ایشان در عملیات فتح المبین و همچنین در عملیات دیگری چند بار به شدت مجروح شد ولی به هیچ کس نگفت. مدت ها بود ایشان در بیمارستان بستری بود و ما هیچ گونه اطلاعاتی نداشتیم. حتی در یک مورد پس از مجروح شدن وقتی به منزل آمد زنگ در را زد، پدرش رفت و در منزل را باز کرد گفتم: کی بود؟ گفت:اصغر بود. گفتم پس چرا نیامد داخل. گفت که اصغر به من گفت شما برو و من الان می آیم. (چون ایشان مجروح بودند مدتی طول می کشید تا وارد منزل شد) بدون اینکه به مادر یا پدر بگوید مجروح هستم مدتی را پیش ما نشست و بعد هم رفت و خوابید و موقعی که پاهایش را نگاه کردیم دیدیم به شدت مجروح شده و حاضر نبود حتی به پدر و مادرش هم موضوع زخمی بودن خود را بگوید.
خاطره از خود شهید:  در جبهه ی فاو – ام القصر برای دفاع از انقلاب اسلامی مشغول پدافند بودیم. قسمتی بود که فاصله ی ما با دشمن کم می شد و به آن پدفاو می گفتند. محلی بسیار خطرناک و محل فرود خمپاره و گلوله های دیگر دشمن بود. گاهی شب ها از طرف مهندسی رزمی لشکر جهت انجام عملیات مهندسی یک لودربه پد اعزام می شد و من همراه آن جهت راهنمایی و کمک نمودن می رفتم، راننده ی لودر زیر باران گلوله آرام و با شجاعت خاصی بی هراس مشغول کار خود بود.


تصاویر شهید:

شهید اصغر تقی یار


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

ایشان سال 1380 پیدا شده و اکنون در گلستان شهدای رهنان ارمیده اند.

پاسخ:
سلام و سپاس؛ اصلاح شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی